شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

اخبار داغ

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی به سیل‌زدگان شهرستان داورزن ( عکس از ایمان جنتی )

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی به سیل‌زدگان شهرستان داورزن ( عکس از ایمان جنتی )
پس از جاری شدن سیل شدید در روستاهای شهرستان داورزن و بر جای ماندن خسارات فراوان، آستان قدس رضوی علاوه بر کمک‌های امدادی، محموله‌ای از مواد غذایی را برای آسیب‌دیده‌گان این حادثه ارسال کرد.

امین بهنام، مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان رضوی در گفت‌وگویی به جزئیات این اقدام امدادی اشاره کرد و گفت: پس از بارش متناوب باران و جاری شدن سیلاب در ابتدای هفته جاری در سطح شهرستان داورزن، آستان قدس برای کمک به مردم این منطقه وارد عمل شد.
وی سه روستای سیل‌زدهِ مقصد کمک‌های امدادی را بهانگر، آبرود و مهر اعلام و اضافه کرد: در وهله نخست، ساکنان دو روستای بهانگرد با 25 خانوار سکنه که کاملا زیر گل و لای فرو رفته و 100 خانوار ساکن روستای آبرود به مناطق همجوار، روستاهای مهر و بهار منتقل شدند تا عملیات لایروبی گل‎ولای حاصل از سیل در منازل توسط نیروهای خادمیاری منطقه آغاز شود.
بهنام با اشاره به اقلام ارسال شده به این مناطق ابراز کرد: با رصد نیازمندیهای این مناطق و از بین رفتن شبکه آب‌رسانی و از کار افتادن نانوایی‌ها، 1500 بطری آب معدنی بزرگ، 4000 عدد نان، 2500 قوطی کنسرو، 50 عدد بیل و 50 عدد چکمه به این مناطق ارسال شد.
وی همچنین یادآور شد: در گام مقدماتی، جابه‌جایی ساکنان، لایروبی منازل و امدادرسانی اولیه مد نظر آستان قدس قرار گرفته و در مراحل بعدی و برآورد نیازهای موجود، نسبت به توسعه اقدامات، تصمیم‌گیری خواهد شد.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *