شنبه 15 اردیبهشت 1403 - Saturday 04 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / انتشار کتاب «از اهل بیت بپرسیم؟» با محوریت بیماری کرونا

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / انتشار کتاب «از اهل بیت بپرسیم؟» با محوریت بیماری کرونا
سرپرست پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از انتشار اثر پژوهشی با عنوان «ازاهل بیت بپرسیم؟» با محوریت بیماری کرونا خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدی گلستانی مردانی سرپرست پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، انتشار کتاب «از اهل بیت بپرسیم؟» را یکی از فعالیت‌های این مرکز در ایام بحران کرونا دانست و گفت: پژوهشکده علوم اسلامی با توجه به شرایط به وجود آمده ناشی از کرونا، طرحی پژوهشی را با محوریت پرسش و پاسخ از روایات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پیش‌بینی کرده است.
وی ابراز کرد: این طرح  به پرسش‌هایی که در خصوص بیماری و حکمت آن، فلسفه و علت بیماری، نیاز به مراجعه پزشک، آیا می‌شود از خوارکی‌های حرام برای درمان بیماری استفاده کرد و… که از اهل بیت(ع) مطرح شده است و همچنین پاسخ‌هایی که در احادیث به این سوالات ارائه شده، می‌پردازد.
این پژوهشگر همچنین با اشاره به اینکه این اثر قرار است در قطع پالتویی و در چندین دفتر با موضوعات، بیماری، روزی، امتحان، قضا و قدر و… منتشر و در اختیار علاقمندان قرار گیرد، گفت: نخستین دفتر از این مجموعه با عنوان « بیماری» آماده چاپ است.
حجت‌الاسلام مردانی همچنین از راه‌اندازی سایت «گفتمان رضوی در پاسخگویی به پرسش‌های کرونایی» خبر داد و افزود: با توجه به اینکه این روزها جامعه ما با بیماری کرونا درگیر است، سوالات و شبهات اعتقادی، فقهی و اجتماعی بسیاری اذهان مردم  را درگیر کرده است از این رو سایتی برای پاسخگویی به این سوالات و شبهات توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی راه‌اندازی شد.
وی با بیان اینکه پژوهشگران و محققان بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به صورت شبانه‌روزی در این سایت به ارائه خدمت می‌پردازند، ادامه داد: در این سایت علاوه بر پاسخگویی به سوالات مخاطبان، کلیپ‌ها و تولیدات چند رسانه‌ای مربوط به کرونا نیز عرضه می‌شود و محتواهای سایت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز ارائه می‌شود.
سرپرست پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی یادآور شد: این سایت به  آدرس Gofteman.Islamic-rf.ir آماده دریافت سوالات و پاسخ آن‌ها بر اساس مبانی اسلامی و اندیشه‌های مترقی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *