پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / ارائه مشاوره حقوقی رایگان به محرومان کرمانی توسط خادمیاران رضوی

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / ارائه مشاوره حقوقی رایگان به محرومان کرمانی توسط خادمیاران رضوی
به همت خادمیاران حقوقی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی کرمان، خدمات مشاوره و پاسخ به سوالات حقوقی و رسیدگی به پرونده‌های مختلف به افراد محروم و نیازمند جامعه ارائه می‌شود.

مدیر کانون تخصصی خادمیاران حقوقی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی کرمان در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز بیان کرد: در طول یک سال گذشته فعالیت‌های قابل توجهی از سوی خادمیاران این عرصه انجام گرفته است که مهمترین آنها ارائه مشاوره و پاسخ به سوالات حقوقی و پیگیری و رسیدگی به پرونده‌های مختلف توسط قضات دادگستری و فعالان حقوقی به افراد محروم و نیازمند جامعه است.
حمداله سلیمانی در تشریح این اقدامات اظهار کرد: در حاشیه ویژه برنامه‌های دهه کرامت که در محل مرقد مطهر شهدای گمنام شهر کرمان برگزار شد، ۴۵۰ مشاوره و پاسخ به سوالات حقوقی و پیگیری پرونده های قضایی انجام و مقادیر قابل توجهی بروشور حاوی آموزش‌هایی از قبیل رسیدگی به شکایات، نحوه طرح دعوی، نحوه اخذ قرارداد، مهریه، فسخ نکاح و … توزیع شد.
وی بیان کرد: خادمیاران رضوی در ویژه برنامه دهه دوم ماه محرم با حضور در حسینیه ثارالله کرمان به ۲۵۰ مراجعه کننده حقوقی، خدمات راهنمایی و مشاوره ارائه دادند.
سلیمانی با اشاره به اینکه فعالیت غرفه مشاوره حقوقی در ایام پایانی ماه صفر و شهادت حضرت رضا(ع) در محل امام زاده محمدبن ابراهیم مجاب کرمان به مدت پنج روز ادامه داشت، گفت: راه‌اندازی دفتر تخصصی حقوقی با عنوان «دفتر عدالت رضوی» در محل این امام زاده از دیگر خدماتی است که هفته دو نوبت به صورت رایگان در حال خدمت‌رسانی به محرومین و نیازمندان است.
وی همچنین از حضور پر رنگ خادمیاران فعال عرصه حقوق در طرح چهارشنبه های رضوی (سلام بر امام) خبر داد و افزود: در قالب این طرح خدمات رایگان به اهالی هر محله انجام و بالغ بر ۲۰ مشاوره و پیگیری مسائل حقوقی در هر جلسه ارائه می‌شود.
وی، ارائه مشاوره‌های حقوقی به صورت تلفنی بدر سراسر استان، پیگیری پرونده‌ها، رسیدگی به شکایات، طرح دفاع و ملاقات زندانی‌های مختلف قضایی که جزء محرومین و افراد بی بضاعت محسوب میشوند، شرکت در طرح ملی «هر مسجد یک حقوقدان» از دیگر اقدامات خادمیاران حقوقی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی کرمان برشمرد.
سلیمانی گفت: بر اساس دستور معاونت فرهنگی قوه قضائیه کشور و شورای سیاست‌گزاری، کانون تخصصی حوزه حقوقی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی کرمان از تاریخ 9 دی ماه ۹۸ در طرح هر مسجد یک حقوقدان شرکت کرده و با حضور در مساجد و حتی مدارس استان در حال خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه می‌باشند.
مدیر کانون تخصصی خادمیاران حقوقی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی کرمان اضافه کرد: خادمین عرصه حقوقی تلاش می‌کنند تا با لطف پروردگار و استعانت از حضرت رضا(ع) بهداشت روحی و روانی جامعه را تامین و در نتیجه سلامت روانی که امروزه یکی از مهمترین مسائل جامعه است را فراهم آورند.
شایان ذکر است، تعداد ۲۱۷ خادمیار عرصه حقوق در استان کرمان فعالیت دارند و از این میان شهر کرمان تعداد ۱۱۷ نفر را به خود اختصاص داده است.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *