یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / تشریح عملکرد خادمیاران سلامت رضوی شهرستان ” جیرفت ” توسط کرامت رئیسی در سال 98

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / تشریح عملکرد خادمیاران سلامت رضوی شهرستان ” جیرفت ” توسط کرامت رئیسی در سال 98
مسئول کانون تخصصی سلامت خادمیاران رضوی شهرستان جیرفت از عملکرد این کانون در 5 ماه گذشته خبر داد.

 مسئول کانون تخصصی سلامت خادمیاران رضوی شهرستان جیرفت با بیان اینکه سلامتی بزرگترین هدیه از سوی خداوند متعال است، بیان کرد: فعالیت کانون سلامت در برنامه‌ها به گونه‌ایست که با استقبال چشمگیر مردم مواجه شده و افراد محرومی که توانایی مالی نداشتند به لطف حضرت توانستند از خدمات این خادمیاران بهره‌مند شوند.
کرامت رئیسی با تشریح عملکرد این کانون در پنج ماه گذشته بیان کرد: برگزاری طرح دوم «رواق رضوی» در دهه آخر صفر و برپایی موکب سلامت ویژه خواهران و برادران با حضور پزشکان متخصص داخلی- عفونی-اطفال، فوق تخصص غدد، پرستار، ماما، دندانپزشک، پزشک عمومی، کنترل فشار، وزن و قند خون از جمله خدماتی بود که دراین ایام انجام گرفت.
وی افزود: در این روز ۱۲۰۰ نفر از خدمات پزشکی، پرستاری، مامایی و دندانپزشکی رایگان استفاده کردند.
رئیسی ادامه داد: در نخستین روز اجرای طرح «چهارشنبه های رضوی» که با افتتاح کانون محله‌ای مسجد حضرت ولیعصر(عج) همراه بود، ۲۲۰ نیازمند با استقرار تیم پزشک خانم و آقا در میز خدمت کانون سلامت، خدمات رایگان دریافت کردند.
وی با اشاره به اینکه در جشن میلاد حضرت زینب(س) که در مهدیه شهرستان جیرفت با حضور پزشکان و پرستاران برگزار شد، به ۳۵۰ نفر خدمات رایگان در حوزه سلامت ارائه شد، گفت: در این مراسم از پرستارانی که جزو خادمیاران نبودند اما با وجود عشقی که به حضرت علی بن موسی الرضا(ع) داشتند و داوطلبانه همکاری می‌کردند تقدیر انجام گرفت.
رئیسی افزود: همچنین به صورت تلفنی با پزشکان چشم و ارتوپد هماهنگی‌های لازم برای انجام امور نیازمندان در این دو تخصص نیز انجام شد.
رئیسی با اشاره به اینکه در حوزه سلامت با کمبود نیروی خادمیار متخصص مواجه هستیم افزود: طی رایزنی با دانشگاه علوم پزشکی جنوب کرمان، همکاری و همدلی خوبی برای گره‌گشایی کار نیازمندان در حوزه سلامت بین این دو مجموعه انجام گرفته است.
وی در ادامه به بعضی از برنامه های آینده اشاره کرد و گفت: عیادت از بیماران بستری در بیمارستان‌ها، ارائه خدمات رایگان به قشر نیازمند و محروم روستاها و حاشیه های شهرستان جیرفت توسط کانون تخصصی سلامت، شناسایی محرومین و نیازمندان توسط کانون های محله ای و معرفی آنها به کانون سلامت، و… از دیگر اقدامات این کانون است.
مسئول کانون سلامت شهرستان جیرفت با بیان اینکه دو نعمت امنیت و سلامت یک جامعه همیشه باید به قوه خوددباقی بماند اظهار داشت: برخی خدمات نیاز به حمایت‌های بیشتری دارد و از توان ما خارج است. از تمام خیرین و عزیزانی که توانایی مالی دارند خواهشمندیم به کمک ما بشتابند تا بتوانیم گره‌ای از مشکلات محرومین را در بحث سلامت باز کنیم.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی از بیماران همچون سرطانی‌ها، دیابتی‌ها و یا بیماران صعب العلاج و… دارای هزینه‌های سنگین هستند، دست به دست بدهیم تا بتوانیم هزینه اسکان، ایاب و ذهاب و هزینه‌های دارویی آنها را تامین کنیم.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *