دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - Monday 06 May 2024

آمریکا ارسال بسته کمک نظامی ۲۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را متوقف کرد

آمریکا ارسال بسته کمک نظامی ۲۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را متوقف کرد

 

ان‌بی‌سی نیوز در گزارشی مدعی شد، آمریکا تصمیم گرفت ارسال یک بسته کمک نظامی بزرگ به کی‌یف را در بحبوحه تشدید تنش‌ها پیرامون اوکراین متوقف کند؛ تصمیمی که به دنبال یک هفته دیپلماسی آشفته ترنس آتلانتیک پیرامون این موضوع اتخاذ شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، شبکه ان‌بی‌سی نیوز روز شنبه در گزارشی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: کاخ سفید یک بسته کمک نظامی مضاعف به اوکراین به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار را آماده کرده بود.

شبکه ان‌بی‌سی نیوز تاکید کرد، آمریکا گزینه‌های دیگری برای کمک به کی‌یف دارد از جمله یک بسته کمکی بزرگ‌تر که در صورت حمله روسیه به اوکراین، تصویب خواهد شد.

در این گزارش به نقل از سه منبع آگاه آمده است: هدف کاخ سفید از به تعویق انداختن ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی به اوکراین این است که از تنش‌ها بکاهد و اهرم فشاری در صورت حمله روسیه به اوکراین در اختیار داشته باشد.

مقامات و رسانه‌های غربی، روسیه را به بسیج نیرو و تجهیزات نظامی با هدف حمله به اوکراین متهم کرده‌اند. مسکو بارها این اتهامات را رد کرده و تاکید دارد که مانورهای نظامی‌اش همگی در خاک خودش انجام می‌شوند و ماهیت دفاعی دارند. با این حال، مسکو اشاره کرده که اگر کی‌یف دست به اقدامی تحریک‌آمیز بزند، ممکن است روسیه نیز یک اقدام نظامی انجام دهد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در تماسی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی‌اش درباره موضوعات مختلف از جمله موضوعات نظامی گفت‌وگو کرد. بایدن بار دیگر بر حمایت واشنگتن از حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد.

پس از آنکه یک کشتی نیروی دریایی اوکراین اواخر روز پنجشنبه به تنگه کرچ نزدیک شد، مسکو کی‌یف را به به خطر انداختن امنیت دریانوردی و نقض قوانین دریایی در دریای آزوف در نزدیکی کریمه متهم کرد. این در حالی است که اوکراین انجام هرگونه کار اشتباه را رد کرده و روسیه را به نشر اطلاعات غلط متهم کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *