شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

رسوایی‌ها، بوریس جانسون و حزبش را زیر تیغ قرار دادند

رسوایی‌ها، بوریس جانسون و حزبش را زیر تیغ قرار دادند

براساس نظرسنجی جدیدی، حمایت از نخست‌وزیر انگلیس و حزب حاکم محافظه‌کار او بعد از یک سری رسوایی‌ها به شدت کاهش یافته است و اکثر رای‌دهندگان معتقدند که او باید اکنون استعفا دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در هفته‌های اخیر از چندین جبهه هدف انتقاد قرار گرفته است که از بودجه مربوط به بازسازی منزلش تا ادعایی مربوط به مداخله برای تضمین خروج حیوانات از کابل در بحبوحه خروج پر همهمه غربی‌ها در ماه اوت را شامل می‌شود.

جنجالی‌ترین موضوع مربوط به برگزاری یک میهمانی در سال ۲۰۲۰ به مناسبت کریسمس در دفتر نخست‌وزیری جانسون است، چون در آن زمان محدودیت‌های کرونایی وضع شده و برگزاری چنین میهمانی‌هایی ممنوع بود. همچنین ویدیویی در این رابطه منتشر شده که نشان می‌دهد کارکنان دفتر جانسون درباره آن شوخی می‌کنند و می‌خندند.

نتایج نظرسنجی «اپینیوم» برای روزنامه «آبزرور» نشان می‌دهد، حمایت از محافظه‌کاران انگلیسی که از زمان پیروزی قاطع در انتخابات ۲۰۱۹ همواره در نظرسنجی‌ها پیشتازی قاطع داشتند، با کاهش چهار درصدی به ۳۲ درصد رسیده و حمایت از حزب اپوزیسیون کارگر به ۴۱ درصد افزایش داشته که این بیشترین پیشتازی آنها از سال ۲۰۱۴ به شمار می‌رود.

همچنین میزان محبوبیت شخصی جانسون به پایین‌ترین نقطه از زمان انتخابات رسیده است؛ میزان رضایت مردمی از او ۳۵ درصد است که ۱۴ درصد نسبت به دو هفته پیش کاهش نشان می‌دهد. این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۵۷ درصد از پرسش‌شوندگان معتقدند که او باید کناره‌گیری کند و این به نسبت ۴۸ درصد دو هفته پیش افزایش نشان می‌دهد.

به گفته مفسران سیاسی، قانونگذاران محافظه‌کار درباره نارضایتی از نوع رهبری بوریس جانسون در میان خودشان صحبت می‌کنند و این امکان وجود دارد که ده‌ها تن از آنها در رای‌گیری آتی بر سر تدابیر جدید مقابله با سویه اومیکرون کرونا علیه برنامه‌های او رای بدهند.

ادم دراموند، مدیر افکارسنجی سیاسی در پایگاه اپینیوم گفت: یافته‌های تازه‌ترین نظرسنجی ما قطعا قابل توجه است، چون از افت ویرانگر حمایت‌ها از محافظه‌کاران و همچنین ریزش رضایت مردمی از نخست‌وزیر حکایت دارد. با این حال جانسون “پادشاه شروع دوباره” است و قبلا هم از موقعیت‌های دشوار بیرون آمده است. با این حال اگر محافظه‌کاران فورا فکری به حال این آمارها نکنند، قانونگذاران ممکن است بپرسند که آیا دوره نخست‌وزیری جانسون به سر آمده است؟

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *