دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / اجرای ۱۶۰ برنامه ویژه دهه کرامت در مازندران

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / اجرای ۱۶۰ برنامه ویژه دهه کرامت در مازندران
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران عنوان کرد: برای پیشگیری از گسترش بیماری ویروس کرونا، امسال با حضور ۲ کاروان زیر سایه خورشید از ۵ الی ۱۴ تیرماه در استان مازندران ۱۶۰ عنوان برنامه در دهه کرامت اجرا می‌شود.

محمد اسماعیل امامزاده، در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز با اشاره به اجرای برنامه‌های محوری دهه کرامت و حضور کاروان‌های زیر سایه خورشید در مازندران اظهار کرد: هر ساله فعالیت‌های آستان قدس در این دهه معطوف به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در حوزه محرومین و زائر اولی‌ها بود اما امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و اهمیت حفظ سلامت مردم جامعه، برنامه‌های مرسوم فرهنگی مذهبی با ملاحظات بیشتری اجرا خواهد شد.
وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، بسیاری از برنامه‌های ملی و مذهبی در سطح کشور با محدودیت‌های فراوانی مواجه شده که استان مازندران نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ از این‌رو تلاش داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضوابط اعلام‌شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا دهه کرامت امسال به شایستگی تکریم و تجلیل شود.
وی ویژه ‌برنامه «زیر سایه خورشید» را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دهه کرامت آستان قدس رضوی عنوان کرد و گفت: در پی شیوع کرونا و تأکید مراجع ذی‌صلاح مبنی بر عدم برگزاری برنامه‌های فرهنگی دینی و هنری که موجب تجمع می‌شود، این برنامه با محدودیت‌هایی در سراسر استان برگزار خواهد شد.
امامزاده با اشاره به اینکه سال گذشته 380 عنوان برنامه در 18 شهرستان، 25 شهر و 50 روستای مازندران در قالب کاروان زیر سایه خورشید اجرا ‌شد، ادامه داد: امسال برای پیشگیری از گسترش کرونا ویروس 2 کاروان زیر سایه خورشید برای اجرای 160 عنوان برنامه در خطه علوی تبار و طریق الرضا (ع) حاضر می‌شوند.
وی با بیان اینکه کاروان زیر سایه خورشید برای چهاردهمین سال متوالی هم‌زمان با دهه کرامت به مازندران سفر می‌کنند، تصریح کرد: مدت توقف این کاروان‌ها در استان‌ها 4 الی 5 روز است اما امسال 10 روز در استان حضور خواهند داشت.
امامزاده خاطر نشان کرد: کاروان‌های زیر سایه خورشید 5 تیرماه از فرودگاه بین‌المللی دشت‌ناز ساری، با استقبال مسئولان وارد استان می‌شوند و 14 تیرماه یک روز بعد از ولادت باسعادت حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) از استان خارج می‌شوند.
وی با تأکید بر اینکه کلیه فعالیت‌های آستان قدس رضوی در سراسر کشور و مازندران با محوریت مردم برگزار می‌شود، افزود: 15 هزار و 676 خادمیار افتخاری حضرت رضا (ع) در استان مازندران فعالیت دارند که در دهه کرامت کاروان‌های زیر سایه خورشید را در اجرایی کردن برنامه‌ها همراهی خواهند کرد.
امامزاده با بیان اینکه تمامی برنامه‌های دهه کرامت به همت کانون‌های محله‌ای و با رعایت شئون بهداشتی برگزار می‌شود، اظهار کرد: هم‌زمان با ایام ولادت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی (ع) کانون‌های محله‌ای علاوه بر ارائه خدمات روتین به محرومین و نیازمندان، متناسب با ظرفیت هر کانون و خیرین آن محله توزیع سبدهای معیشتی و کارت‌های هدیه بین نیازمندان را در دستور کار قرار خواهند داد.
وی ضمن تکریم شهدای مدافع سلامت و قدردانی از زحمات کادر درمانی برای حضور مجاهدانه در جبهه مقابله با کرونا، یادآور شد: تجلیل و تکریم پزشکان و پرستاران در بیمارستان‌های درگیر با کرونا، بهبودیافتگان کرونایی و خانواده‌های متوفیان کرونایی با حضور خدام حرم مطهر رضوی از برنامه‌های دهه کرامت امسال است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *