یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / حضرت علی‌اکبر(ع) اسوه رشادت و ایثار در راه خدا است

وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / حضرت علی‌اکبر(ع) اسوه رشادت و ایثار در راه خدا است
سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه حضرت علی اکبر(ص) الگوی کاملی برای جوانان مسلمان است، گفت: حضرت علی‌اکبر(ع) اسوه شهادت و ایثار در راه خداست.

به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهاب مرادی در ویژه‌برنامه تبلیغی- مذهبی حرم مطهر رضوی در دهه اول ماه محرم که شب گذشته پس از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی بارگاه مقدس امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: حضرت علی‌اکبر(ع) فرزند رشید سیدالشهدا(ع) دارای مقام بسیار والایی در نزد خداوند است و در زیارت عاشورا ما بارها به این شهید والامقام سلام می‌دهیم.
وی تصریح کرد: منظور از «علی بن الحسین» در زیارت عاشورا حضرت علی‌اکبر(ع) است. در آداب زیارت حرم امام حسین(ع) وارد شده که زائر بعد از زیارت سیدالشهدا(ع) ابتدا به زیارت قبر علی‌اکبر(ع) و بعد به زیارت سایر شهدا برود.
این کارشناس دینی با بیان اینکه حضرت علی‌اکبر(ع) شبیه‌ترین فرد به رسول خدا(ص) بود، افزود: در زیارت عاشورا ما قاتلان حضرت علی‌اکبر(ع) را لعن می‌کنیم و همچنین در این زیارت‌نامه از این آقازاده به‌عنوان «شهید پسر شهید» و «مظلوم پسر مظلوم» یادشده است.
وی با تأکید بر لزوم الگوپذیری جامعه اسلامی به‌ویژه جوانان از حضرت علی‌اکبر(ع) بیان کرد: موضع این جوان رشید در برابر سیدالشهدا(ع) اطاعت و فرمان بری محض بود. اگر ما از این جوان عاشورایی الگو بگیریم و در این دوران که دوران غیبت است، مطیع ولی‌فقیه باشیم جامعه به ساحل سعادت و نجات خواهد رسید.
مرادی یکی از عوامل فرمان‌برداری و اطاعت محض حضرت علی‌اکبر(ع) از سیدالشهدا(ع) را بصیرت بالای آن حضرت معرفی و بیان کرد: اگر امت اسلامی بصیرت داشته باشند و با ولی خدا و در زمان غیبت با ولی‌فقیه همراه باشد، جامعه مسیر رشد و تعالی را طی خواهد کرد.
وی ادامه داد: هرچند حوادث روز عاشورا بسیار سخت و سهمگین بود ولی بصیرتی که حضرت علی‌اکبر(ع) نسبت به مقام ولایت داشت موجب شده بود که دنیایی از آرامش در وجود ایشان موج بزند و لحظه‌ای تردید در دل ایشان به وجود نیاید.
این کارشناس مذهبی بیان کرد: در عصر غیبت ولی خدا هرگاه دچار تردید شدیم باید دست به دعا برداریم و از خداوند بخواهیم راه درست را به ما نشان دهد. جامعه‌ای که اهل بصیرت باشد، هرگز مرعوب دشمن نخواهد شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *