چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - Wednesday 01 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / 8 گروه سرود امام رضایی استان یزد تجلیل شدند

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / 8 گروه سرود امام رضایی استان یزد تجلیل شدند
در مراسمی با حضور خدام حرم مطهر رضوی از 8 گروه سرود فعال استان یزد که در حوزه فرهنگ رضوی تولید سرود داشتند، تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز، دبیر کانون های خدمت رضوی در این مراسم ضمن خوش آمدگویی به خدام امام رضا(ع)، استان یزد را جزو استان های برتر در حوزه تولیدات هنری برشمرد و گفت: تولیدات هنری به خصوص سرود تاثیر مهمی در انتقال مفاهیم والای رضوی دارد.
محمدحسین رحیمی نسب ادامه داد: موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی به صورت تخصصی در زمینه تولیدات هنری فعال است و می بایست از ظرفیت این موسسه در حمایت از آثار فاخر هنری استان استفاده کرد.
وی با ارائه گزارشی از فعالیت های گروه های سرود، اظهار کرد: گروه های سرود استان تاکنون بیش از 10 سرود با موضوع امام رضا(ع) تولید کرده اند که از 4 سرود جدید در دهه کرامت رونمایی خواهد شد.
رحیمی نسب ضمن قدردانی از رویکرد تربیتی گروه های سرود اظهار کرد: مهمترین افتخار ما در کشور میزبانی از خدام امام هشتم شیعیان است و انتظار داریم گروه های سرود در تولید آثار خود توجه ویژه ای به این امر داشته باشند.
در ابتدای نشست مسئولان گروه های سرود گزارشی از فعالیت های خود ارائه کردند و خواستار حمایت ویژه آستان قدس رضوی از این گروه ها شدند.
در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدیه ویژه خادمین حرم حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) از گروه های سرود «رهپویان حرم مهریز»، «شمیم آسمان اردکان»، «فجر جاوید»، «آوای مقاومت»، «خورشید تابان»، «میعاد»، «شهید ساداتی» و «عاشقان ولایت یزد» و آقای صادق آتشی شاعر و تنظیم کننده برتر سرود های امام رضایی تجلیل شد.
گفتنی است، برگزاری نشست های دوره ای گروه های سرود، استفاده از ظرفیت علما و متخصصان آستان قدس در تولید آثار، تهیه آلبوم تولیدات هنری رضوی گروه های سرود یزد و تهیه اثر ویژِه با حضور تمام گروه های سرود از مهمترین موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *