سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - Tuesday 30 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / نشست دبیر کانون های خدمت رضوی فارس با مدیر کل اداره اوقاف استان فارس برگزار شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / نشست دبیر کانون های خدمت رضوی فارس با مدیر کل اداره اوقاف استان فارس برگزار شد
نشست مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان فارس و رئیس کل دادگستری استان فارس با دبیر کانون های خدمت رضوی استان فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از فارس، جابر مهدیار دبیر کانون های خدمت رضوی استان فارس در این نشست که در محل دفتر کانون های خدمت رضوی در شیراز با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، با ارائه گزارش عملکرد این مجموعه گفت: این دفتر از سال ۱۳۹۵ با ابلاغ تولیت وقت آستان قدس رضوی آغاز به کار کرد و در حال حاضر کلیه خدمات توسط 12 هزار خادمیار در قالب ۲۴ کانون موضوعی و تخصصی و کانون های محلی در ۳۶ شهرستان و۱۳ منطقه شهر شیراز انجام می گیرد.

وی افزود: خادمیارانی که تمکن مالی دارند می توانند در طول سال به مدت ده روز، حضوری در حرم مطهر خدمت کنند و مابقی افراد می توانند خدمت خود را که در هفته حداقل شش ساعت است در اقصی نقاط استان با نظارت مسئولان و در زمینه کانون های انتخابی به انجام برسانند.

مهدیار عنوان کرد: این کانون ها در زمینه های مختلفی همچون شعر و ادب، مداحی، هنری، تشکل بانوان، مشاوره حقوقی، ورزش، کتاب و کتابخانه، تعلیم و تربیت، قرآن، زیارت اولی ها، کار آفرینی و اشتغال، اردوی جهادی، وقف و نذر ، حفاظت از موقوفات، خبر و رسانه و فضای مجازی و …. فعالیت دارند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در زمینه تعلیم و تربیت سال جاری ۲ هزار و ۵۸۰ نفر در قالب ۲۲۰ کلاس درس مهدالرضا(ع) آموزش قرآنی به سبک رضوی می بینند؛ این آموزش ها که با مبالغ جزئی انجام می شود نقش سازنده ای در تربیت دینی این نسل خواهد داشت.

دبیر کانون های خدمت رضوی استان فارس گفت: همچنین در کانون گروه های جهادی خادمیاران به تعمیر منازل و لوازم خانگی افراد بی بضاعت می پردازند و یا در بخش کانون سلامت به این افراد خدمات پزشکی توسط خادمیاران پزشک ارائه می شود.

اعزام زائر اولی و مزدوجین محروم به مشهد مقدس

مهدیار با اشاره به فعالیت های این دفتر نمایندگی در راستای رزمایش کمک مومنانه تصریح کرد: در این زمینه تعداد 5 هزار بسته مواد غذایی هرکدام به ارزش ۲ میلیون ریال با حمایت آستان قدس رضوی و خیرین محلی در سطح استان توزیع شده است.

وی با اشاره به اعزام ۲ هزار زائر اولی و مزدوجین محروم به مشهد مقدس خاطر نشان کرد: در این زمینه دفتر آستان قدس رضوی در فارس برای تشرف بیشتر افراد اقدام به ساخت هتل ۳ ستاره در مشهد کرده است تا بتواند هر ساله حدود 70 هزار نفر را پذیرایی کند که هم اکنون این هتل در مرحله فنداسیون است.

مهدیار گفت: در کانون وقف و نذر نیز تعدادی زمین کشاورزی و یک قطعه انجیرستان در شهر استهبان وقف شده است. همچنین با استفاده از خواهران طلبه سطح سه آموزش دیده در زمینه مشاوره خانواده سعی در سازش و رفع اختلافات پرونده های خانواده شده است.

دبیر کانون های خدمت رضوی استان فارس اشاره کرد: در زمینه رفع محرومیت ها این مجموعه با پرداخت وام ازدواج به زوجین محروم و با سرکشی متناوب از خانواده های شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم تلاش داشته تا اندکی از بار محرومیت را از دوش این عزیزان بکاهد.

در ادامه این نشست حجه الاسلام سید عباس موسوی، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه فارس نیز ضمن تشکر از اقدامات انجام شده به ویژه در زمینه وقف و نذر، برای در اختیار گذاشتن مکان موقت در کنار یکی از بقاع متبرکه و نیز تامین یک قطعه زمین به منظور ساخت یک مکان اختصاصی برای دفتر این نمایندگی قول همکاری داد.

پس از آن حجه الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری در فارس، ضمن قول همکاری و مساعدت در انجام موارد مذکور توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه و دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس، بر همکاری بیشتر برای جلوگیری از پدیده شوم طلاق و ایجاد صلح و سازش و استفاده از پتانسیل کانون مشاورین خانواده آستان قدس رضوی در فارس تاکید کرد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *