دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) /آستان قدس رضوی با استفاده از ظرفیت مساجد نقش بسزایی در محرومیت زدایی ایفا می‌کند

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) /آستان قدس رضوی با استفاده از ظرفیت مساجد نقش بسزایی در محرومیت زدایی ایفا می‌کند
مسئول کانون‌های مساجد خادمیاران رضوی در شهرستان تایباد گفت: آستان قدس رضوی با استفاده از ظرفیت مساجد در نقاط شهری و روستایی نقش بسزایی در شناسایی افراد بی بضاعت و رفع محرومیت در جامعه ایفا می‌کند.

مهدی حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار آستان نیوز  اظهار کرد: از مهمترین رسالت‌های کانون‌های فرهنگی مساجد این است که در مناطق حاشیه‌ای و محروم رسیدگی بیشتری شود تا ارزش‌های غنی اسلامی بیشتر شکوفا شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه حلقه مفقوده مسائل فرهنگی جامعه ترویج «علم» است، افزود: کانون‌های مساجد می‌توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند؛ مساجد به عنوان یک نهاد مردمی و معنوی‌ترین سازمان‌ مردم نهاد از ظرفیت بالایی برای جلب مشارکت عموم اقشار در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی در سطح محله، منطقه و ملی با هدف پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی برخوردارند.

حسین زاده بیان کرد: نقش مساجد در رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه که در ماه مبارک رمضان در لبیک به تاکیدات مقام معظم رهبری صورت گرفت، بسیار درخشان بود و توزیع سبدهای ارزاق از طریق مساجد تاثیر بسزایی در ترویج این طرح خداپسندانه داشت.

وی در ادامه توضیح داد: با توجه به اینکه آسیب‌های اجتماعی در محلات اشکال مختلفی دارد لذا کانون‌های مساجد قادر خواهند بود این مشکلات را خیلی راحت شناسایی و رفع کنند، کانون مساجد خادمیاران رضوی در این شهرستان با هدف‌های ذکر شده از این ظرفیت برای رفع محرومیت‌زدایی و آسیب‌های اجتماعی محلی استفاده خواهد کرد.

گفتنی است، شهرستان تایباد با سه شهر از دو بخش مرکزی و میان ولایت همراه با 39 روستا تشکیل شده است که دارای 40 مسجد تشیع و بیش از 180 مسجد اهل سنت می‌باشد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *