دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / طرح منبر مجازی با موضوع خطبه های غدیر خم اجرا شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / طرح منبر مجازی با موضوع خطبه های غدیر خم اجرا شد
به همت خامیاران رضوی شهرستان سیرجان و به مناسبت دهه ولایت طرح منبر مجازی با موضوع ایراد خطبه های نبی مکرم اسلام(ع) در غدیر خم در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از کرمان؛ معصومه عزت آبادی پور مسئول کانون خادمیاران رضوی سیرجان با اشاره به شرایط ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت های مبنی بر برگزاری جلسات سخنرانی و مذهبی عنوان کرد: با توجه به اهمیت ویژه موضوع غدیر خم که در واقع اثبات امامت و ولایت امیرالمومنان علی(ع) است و به منظور نشر فضایل حضرت علی(ع) ، پادکست هایی با محتوای تفسیر خطبه غدیر توسط حجت الاسلام والمسلمین شیخ مصطفی انزابی از اساتید حوزه و دانشگاه تهیه شده که در فاصله عید سعید قربان تا غدیر به صورت گسترده در شبکه های اجتماعی فضای مجازی منتشر می شود .

وی افزود: از آنجایی که شبکه های اجتماعی فرصت مغتنمی برای ارتباط با اقشار مختلف جامعه فراهم کرده است می توان از این ظرفیت برای نشر معارف اهل بیت(ع) در جامعه بهره برد .

عزت آبادی پور با بیان ویژگی های این طرح تصریح کرد: منبرهای کوتاه، جذاب و پیوسته می تواند اثرگزاری مطلوبی بر مخاطب داشته باشد و فعالان فرهنگی باید تلاش کنند فضای تبلیغی خود را به سمت تبلیغ در شبکه های اجتماعی هدایت کنند.

وی ادامه داد: اهمیت شناخت ارزش غدیر به حدی است که امام رضا(ع) می فرمایند: «به خدا سوگند اگر مردم به فضیلت این روز شناخت صحیح و کامل داشته باشند، فرشتگان روزی ۱۰ مرتبه با آنان دست می‌دادند.»

عزت آبادی پور افزود: همچنین نبی مکرم اسلام (ص) در غدیر خم از همه مسلمانان بیعت گرفت و تمامی امامان بعد خود را معرفی کرد و فرمود: «با ایشان بیعت ببندید، خداوند کسی که تجاوز به حقوق آنها داشته باشد را هلاک میکند و کسی که از آنها پیروی کند مورد رحمت خویش قرار میدهد ».

وی اضافه کرد: در نظر داریم در ایام محرم و صفر با توان مضاعف، طرح های متنوع تری را به منظور نشر و ترویج شعائر دینی و انعکاس فراگیر آنها در فضای مجازی اجرا کنیم.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *