جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / آئین «اذن عزا» در جوار مزار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / آئین «اذن عزا» در جوار مزار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد
در آستانه فرارسیدن ماه محرم و به همت کانون مداحان رضوی ویژه‌ برنامه‌ «اذن عزا» با حضور ذاکرین و پیرغلامان حسینی در جوار مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از کرمان، محمدرضا احمدی، معاون فرهنگی کانون های خدمت رضوی  استان کرمان در این برنامه گفت: هرساله ویژه برنامه اذن عزا همزمان با شب اول محرم با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور حضرت رضا(ع) با تعویض پرچم حرم مطهر رضوی و سیاهپوش کردن ضریح مطهر انجام می شود.

وی اظهار کرد: ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که به عنوان خادمیار رضوی توفیق خدمت یافتند باید نسبت به مسائل روز جامعه، شناخت کافی داشته و با تجزیه و تحلیل نسبت به انتقال مفاهیم، ارزش ها و آرمان های مکتب حسینی و انقلاب، مخاطبین را در مسیر فرهنگ حسینی هدایت کنند.

احمدی افزود: مداحان و ذاکرین نباید نگاه مادی به مداحی داشته باشند و توفیق ذاکری اهل بیت را به عنوان یک شغل در نظر بگیرند.

 وی در این مراسم با اشاره به اینکه عدم بصیرت و معرفت کافی موجب تفرقه و جدایی مردم از حضرت سیدالشهدا(ع) شد، گفت: مداحان جوان و نوجوان، باید پیرغلامان حسینی را الگو و سرمشق خود قرار داده و از درس اخلاق این اساتید مکتب حسینی بهره برده و به خلوص نیت و پاکی در ذکر مصیبت ها توجه داشته باشند و نباید هدف فقط گریاندن مخاطب باشد.

در این مراسم سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز با گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: مکتب حاج قاسم حاصل مکتب اهل بیت(ع)، امام راحل و رهبر معظم انقلاب است و تغییر نگاه جهان اسلام و اهل سنت نسبت به شیعه و انقلاب اسلامی نتیجه مکتب حاج قاسم است.

وی گفت: مکتب حاج قاسم جریانی در برابر جریان فکری وهابیت سعودی و آمریکایی است و مداحان و ذاکران نقش مهمی در ترویج این فرهنگ دارند.

در حاشیه این مراسم نیز جلیل رضازاده، مسئول کانون مداحان خادمیار رضوی نیز گفت: استان کرمان بیش از ۵۰۰ مداح و ذاکر اهل بیت سلام الله علیهم دارد که از این تعداد بالغ بر 150 نفر عضو کانون مداحان خادمیار رضوی هستند.

وی قرائت دعای کمیل در پنج شنبه شب ها به صورت هفتگی در حسینیه شهید صابری شهر کرمان و اعزام مداحان خادمیار به عنوان مبلغین و سفیران رضوی برای مجالس عزاداری حسینی در سراسر استان را از فعالیت های این کانون ذکر کرد.

در ادامه این ویژه برنامه که با مدیحه سرایی مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) و شعرخوانی جمعی از خادمیاران همراه بود، شال عزای حسینی توسط نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، به ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به رسم یادبود و به نشانه سیاه پوشی محرم  تقدیم شد.

گفتنی است، در آئین اذن عزا در استان کرمان آئین پرچم گردانی حرم مطهر سیدالشدا(ع) توسط خادمیاران رضوی نیز انجام شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *