جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) /کشیک حرم خادمیاران از سرگرفته می شود

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) /کشیک حرم خادمیاران از سرگرفته می شود
مدیر مرکز امور خادمین آستان قدس رضوی اظهار کرد: با تمهیدات جدیدی که پیش بینی شده است ظرف دو الی سه هفته آینده کشیک حرم خادمیاران از سرگرفته می شود.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از کرمان، علی اکبر عصارنیا در جمع مسئولان کانون های خدمت رضوی استان کرمان ماموریت کانون های خدمت رضوی در سطح شهرستان ها را تقویت معنویت، معرفت و انگیزش رضوی تشکل های استانی عنوان کرد و افزود: هر تشکل مردمی که در سطح شهرستان خدمتی به محرومین ارائه می دهند با کمک کانون های خدمت رضوی بایستی حال و هوای امام رضایی(ع) پیدا کنند.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی اینکه در حال حاضر خدمت به محرومین اصل انقلابی گری است افزود: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری به منظور رسیدگی به محرومین و مساوات به خانواده های بی بضاعت کارت اعتباری 4 میلیون و500 هزار ریالی هدیه داده می شود که می توانند به مدت سه ماه و روزانه 50 هزار ریال صرفا نان از نانوایی تهیه کنند.
عصارنیا تهیه نان از پول متبرک آستان قدس رضوی را کاری ارزشمند برای این خانواده های محروم ذکر کرد و افزود: در عین حال بایستی بسته ای جامع از خدمات همچون خدمات مشاوره، حقوقی، سلامت و… به خانواده محرومین اعطا شود.
وی یکی از تغییرات صورت گرفته در عرصه خادمیاری را تمرکز فعالیت ها از افراد خادمیار به کانون های خدمت رضوی ذکر کرد و افزود: در دوره قبل عمدتا فعالیت خادمیاران، خدمت رسانی به محرومین بود در حال حاضر پشتیبانی از تشکل های سطح شهرستان ها که خدماتی ارائه می دهند، از اهمیت بالاتری برخوردار است و مهمترین ملاک ارزیابی کانون های تخصصی، خدماتی است که به کانون های عمومی می دهند.
مدیر مرکز امور خادمین آستان قدس رضوی با اشاره به ملاحظات در نظر گرفته شده برای از سر گیری کشیک خادمیاران تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا کشیک حرم یک شیفته و چهار ساعته شده، استراحتگاه خادمین تعطیل و پذیرایی خادمین لغو شده است.
وی با اشاره به رشد کمی خادمیاران در چند سال اخیر گفت: ظرف ماه آینده خادمیارانی که در سطح استانها فعالیتی نداشتند از لیست خادمیاری حذف می شوند.
عصارنیا جذب خادمیار جدید را صرفا از طریق کانون های خدمت رضوی عنوان کرد و افزود: افراد علاقمند برای خادمیاری با عنوان یاور به عضویت کانون های خدمت رضوی در می آیند و پس از فعالیت و تایید مسئول کانون، جهت گذراندن مراحل خادمیاری معرفی می شوند.
وی گفت: در حال حاضر حدود 200 هزار خادمیار در سطح کشور وجود دارد که ظرف یک ماه آینده خادمیارانی که فعالیتی نداشته اند، حذف خواهند شد.
عصارنیا در بخشی دیگر از سخنانش به تغییر عنوان کانون خادمیاری به کانون خدمت رضوی اشاره کرد و افزود: سالی یک بار مجمع عمومی کانون های خدمت رضوی هر استان تشکیل می شود و هفت نفر از بین اعضا انتخاب شده که این هفت نفر شورای هماهنگی کانون های خدمت رضوی استان را تشکیل می دهند و دبیر کانون های خدمت رضوی استان توسط این شورا انتخاب می شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *