شنبه 15 اردیبهشت 1403 - Saturday 04 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / خدمت رسانی کریمانه خادمیاران رضوی شهرستان نرماشیر به نیازمندان در ماه محرم

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / خدمت رسانی کریمانه خادمیاران رضوی شهرستان نرماشیر به نیازمندان در ماه محرم
همزمان با نیمه اول ماه محرم خدمت رسانی کریمانه خادمیاران نرماشیری در ایام شهادت و سوگواری سرور و سالار شهیدان ادامه دارد.

خیرالله رستمی مسئول کانون مرکزی خادمیاران رضوی نرماشیر استان کرمان در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز ضمن گرامیداشت ایام شهادت و سوگواری حضرت ثارالله (ع) و تشریح فعالیت های خادمان نرماشیری در این ایام گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و محدودیت های در نظر گرفته شده برای اجرای مراسم های سوگواری، خادمیاران رضوی اقدام به توزیع بسته های غذای گرم در شهرستان و روستاهای مجاور نرماشیر کردند .

وی افزود: در دهه اول ماه محرم بطور میانگین هر شب بین ۱۰ الی ۱۵ هزار پرس غذای گرم میان نیازمندان و محرومین توزیع شده است .

رستمی با اشاره به فعالیت کانون های محله ای نرماشیر ادامه داد: در نیمه اول ماه محرم کانون محلی مسجد صاحب الزمان(عج) روستای ابراهیم آباد تدین اقدام به توزیع تعداد ۵ هزار پرس غذای گرم میان نیازمندان منطقه کرد .

رستمی با اشاره به این مطلب که در برخی از روستاهای شهرستان که با حدود ۲۰۰ خانوار، به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات امکان عزاداری و سوگواری برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) وجود نداشت بیان کرد: خادمیاران رضوی با همکاری و همیاری هیئات مذهبی اقدام به تشکیل  کاروان عزا به صورت ماشینی در روستاهای علی آباد، علی آباد تدین، ابراهیم آباد، فردوسیه، عزیزآباد، حسن آباد، ده وسط و رستم آباد کرده و هر روز در معابر عمومی یک روستا به عزاداری می پردازند.

مسئول کانون مرکزی خادمیاران رضوی نرماشیر ادامه داد: خادمیاران رضوی به منظور نشر فرهنگ عاشورایی در جامعه مسابقه ای ترتیب داده اند و هرشب از مسائل و سیره حضرت ثارالله (ع) سوالاتی ارائه می شود و به افرادی که پاسخ صحیح داده باشند به قید قرعه جوایز نفیس از جمله هزینه سفر به مشهد مقدس اهداء می شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *