جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / خادمیاران رضوی به دیدار کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست زنگی آباد کرمان رفتند

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / خادمیاران رضوی به دیدار کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست زنگی آباد کرمان رفتند
همزمان با روز جهانی کودک و به یاد سه ساله ابا عبدلله الحسین(ع) خادمیاران رضوی کانون خدمت رضوی کرمان از مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست «حبیب» در شهر زنگی آباد کرمان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از کرمان؛ صالحی مسئول کانون خدمت رضوی شهرک شهید مطهری کرمان در حاشیه این دیدار با بیان اینکه در دین اسلام به اکرام یتیمان و دستگیری از آنان توجه ویژه‌ای شده است گفت: بنا به فرمایش امیرمومنان حضرت علی(ع)  هيچ مرد و زن مؤمنى نيست كه دست محبت بر سر يتيمى بگذارد، مگر اين كه خداوند به اندازه هر تار مويى كه بر آن دست كشيده است ثوابى برايش بنويسد.

وی در این بازدید بر لزوم الگوگیری خادمان از سیره و روش انبیا الهی و امامان معصوم(ع) تأکید کرد و افزود: سیره و روش ائمه اطهار به ویژه امام الرئوف الگویی بی‌بدیل در یتیم‌نوازی و کمک به ایتام است و باید همه ما از این امام مهربانی الگو بگیریم و دستگیر آنان باشیم.

صالحی با تاکید بر اهمیت اکرام یتیمان و دستگیری از آنان، ابراز کرد: در زندگی انسان‌ها خلأها و کمبودهایی وجود دارد که جز از طریق محبت و دوستی نمی‌توان آن را جبران کرد و در این میان کودکان یتیم این نیاز را بیشتر احساس می‌کنند.

در ادامه عضو هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رفسنجان کرمان و یکی از خادمیاران رضوی در حاشیه این دیدار گفت: اکرام و نوازش یتیمان مسئله‌ایست که در قرآن کریم و کلمات بزرگان دین بسیار بدان سفارش شده و یتیم نوازی شرط ورود به بهشت و ظلم و تجاوز به حقوق و اموال آنها موجب خسران و عذاب الهی معرفی شده است.

غالب قدیری با تقدیر از مدیران و مربیان و حمایت آن‌ها از کودکان بی سرپرست گفت: در قرآن کریم در آیات مختلفی نسبت به یتیمان توصیه شده است و وظایفی در قبال آنها و نحوه برخورد با آنها و لزوم اکرام و محبت به آنها بیان شده که از آن جمله می‌توان به برعهده گرفتن سرپرستی یتیم، عدم ظلم و تجاوز به اموال آنها، نیکی در حق افراد یتیم، اکرام و احسان در حق ایشان را نام برد.

وی افزود: یکی ديگر از معضلات و دشواری‌های جامعه ما مسئله کودکان بی سرپرست است. کودکان بی‌گناهی که در وضعیت خاص خانواده خود را از دست می‌دهند و به اجبار بی‌سرپرست  یا بدسرپرست می‌شوند.

شایان ذکر است، در این دیدار خادمیاران رضوی  به همراهی کودکان بی سرپرست این مرکز با ذکر مرثیه‌خوانی دکتر قدیری، از خادمیاران کانون عمومی خدمت رضوی شهرک مطهری و عضو هیات علمی دانشکده حقوق شهرستان رفسنجان کرمان به ذکر مصیبت نازدانه سه ساله اباعبدلله پرداختند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *