یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / پیرغلامان رضوی در شهر قم تجلیل شدند

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / پیرغلامان رضوی در شهر قم تجلیل شدند

 

آیین تجلیل از ۱۶ پیرغلام رضوی، با حضور نمایندگانی از آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و به میزبانی کانون‌های خدمت رضوی در شهر قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از قم، در آستانه ۲۹ صفر، سالروز شهادت امام علی بن موسی الرضا (ع)، مراسم تجلیل از پیرغلامان رضوی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سالن شیخ طوسی کانون‌های خدمت رضوی قم برگزار شد.

حجت الاسلام سیدمحمدباقر تکیه ای دبیر کانون‌های خدمت آستان قدس رضوی در استان قم در این مراسم گفت: با وجود آن‌که امسال با شیوع بیماری همه گیر کرونا روبرو هستیم، اما با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، مراسم هر ساله خود را تحت عنوان تجلیل از پیرغلامان رضوی، امسال بدون حضور عموم مردم و فقط با حضور تجلیل شوندگان و پیرغلامان برگزار کردیم تا مسائل بهداشتی به صورت کامل رعایت شده است.

وی افزود: افرادی در این مراسم تجلیل شدند که یک عمر خدمتگذار زوار امام رضا(ع) در کاروان‌داری و موکب‌داری بودند و ان‌شاءالله این اقدام، گامی در راستای ترویج فرهنگ رضوی باشد.

جواد اشعری، مسئول کانون مداحی خادمیاران رضوی استان قم نیز گفت: تجلیل از پیر غلامان اقدام پسندیده‌ای است که بنا به توصیه آستان قدس رضوی برگزار شد؛ بر این اساس از پیرغلامانی دعوت شد که یک عمر در مسیر زوار امام رضا(ع)، کاروان‌داری، نوکری و مداحی کردند و انشاءالله که مزد اصلی خود را از امام هشتم خواهند گرفت.

حجت الاسلام احمدی معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) نیز بیان کرد: پیرغلامان اهل بیت(ع) باید همواره مورد تجلیل قرار گیرند، چرا که این کار علاوه بر آن که به نوعی در راستای حفظ شعائر حسینی است، این پیرغلامان را می‌تواند به عنوان الگو به جامعه دینی و مذهبی معرفی کند.

در ادامه این مراسم برخی از پیرغلامان اهل بیت(ع) به خواندن اشعاری در مدح امام هشتم شیعیان پرداختند سپس از ۸ مداح اهل بیت(ع) و ۸ هیئت‌دار که در سال‌های اخیر نسبت به اعزام کاروان‌های زیارتی از قم به مشهد مقدس اهتمام داشتند، تجلیل شد. همچنین ۲ تن از این ۸ هیئت داران، از مادران شهدا بودند که تجلیل ویژه‌ای نسبت به آنان صورت گرفت.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *