یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / معنویت تنها با شرکت در جلسات روضه حاصل نمی‌شود

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / معنویت تنها با شرکت در جلسات روضه حاصل نمی‌شود
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه معنویت تنها با شرکت در جلسات روضه حاصل نمی‌شود افزود: جوانان از لحظه‌‌های خود برای شناخت امام حسین (ع) استفاده کنید تا امام خود را بهتر بشناسید.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از کرمان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین مهدی حسن‌آبادی در ویژه برنامه «زیر خیمه خورشید» که در جوار مزار مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان با حضور خادمیاران رضوی کرمان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه پایانی ماه صفر اظهار کرد: کریم‌تر از اهل‌بیت‌(ع) سراغ ندارم چرا که بارها در رفافت خودمان با اهل بیت برهم زدیم اما آنها باز ما را قبول کردند و پذیرفتند.

حجت الاسلام حسن‌آبادی با اشاره به افزایش شناخت نسبت به اهل‌بیت‌(ع) با تاکید بر اینکه هر چه می‌خواهید با معرفت به امام حسین(ع) به آن دست پیدا کنید خطاب به جوانان گفت: روزانه ساعتی را برای شناخت اهل‌بیت‌(ع) اختصاص دهید، وقت خود را در فضای مجازی هدر ندهید و در این فضا امام حسین(ع) را جستجو کنید.

وی با اشاره به اینکه معنویت فقط شرکت در جلسه روضه به دست نمی‌آید افزود: در خانه که هستید کتاب بخوانید، به محضر علما بروید و از هر فرصتی برای شناخت امام حسین (ع) استفاده کنید تا امام خود را بشناسید.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عدم معرفت به امام برای جامعه اسلامی بسیار خطرناک است تصریح کرد: یکی از ثمرات عدم معرفت به امام احساس بی نیازی است و در این حالت فرد خودش را مستثنی از امام می‌داند.

وی با اشاره به اینکه امروزه خیلی‌ها دچار احساس غنا به امام شدند و برایشان فرقی نمی‌کند امام زمان بیاید گفت: زهیر نیز همین حس را داشت و زمانی که از نزد امام حسین (ع) بازگشت تمام داشته‌های خود را گذاشت و به امام پیوست.

این مبلغ معارف اسلامی با بیان اینکه بعضی‌ها از سر بیکاری به روضه اباعبدالله می‌روند در حالیکه باید بهترین وقت را به شرکت در جلسات روضه اختصاص داد افزود: بعضی‌ها فقط به زبان می‌گویند “بابی انت و امی” اما پای عمل که می‌رسد فراموش می‌کنند.

گفتنی است، ویژه برنامه «زیر خیمه خورشید» به همت کانون جوانان زیرسایه خورشید آستان قدس رضوی در استان کرمان به مدت سه شب و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مهدیه صاحب‌الزمان(عج) کرمان برگزار شد. این مراسم با مداحی مداح اهل بیت مهدی مختاری و شعرخوانی صابر خراسانی از جوار مزار سیداشهدای جبهه مقاومت در گلزار شهدای کرمان همراه بود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *