سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - Tuesday 30 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) از سطح ملی به بین‌المللی ارتقا پیدا کند

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) از سطح ملی به بین‌المللی ارتقا پیدا کند
نویسنده رمان «در سال‌های دور» تأکید کرد: برای تولید آثار فاخر رضوی، جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) از سطح ملی به بین‌المللی ارتقا پیدا کند.

به گزارش آستان‌نیوز، اولین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) با اهداف گسترش و ترویج آموزه‌ها و فرهنگ والای رضوی در عرصه‌های مختلف، بازخوانی مفاهیم بنیادین در پیوند با سیره رضوی، حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای رضوی، ارتقای سطح کمی و کیفی آثار رسانه‌ای در حوزه معارف رضوی در حال برگزاری است.
به همین بهانه، پای صحبت‌های یکی از نویسندگان پیش‌کسوت و برجسته کشورمان نشستیم تا از نظراتش در خصوص تأثیر رسانه در ترویج فرهنگ رضوی بهره ببریم.
حسن احمدی، متولد ۱۳۳۸، از نخستین هنرمندان سال‌های شکل‌گیری حوزه هنری است. از همان سال‌ها داستان‌نویسی را آغاز کرد و فارغ‌التحصیل رشته‌ی فیلم‌سازی از دانشکده صداوسیماست. از سال ۱۳۷۳ تا اردیبهشت ۱۳۸۶ سردبیر ماهنامه «باران» برای گروه سنی نوجوانان بوده و هم‌زمان به کار نویسندگی و تهیه‌کنندگی در سیمای جمهوری اسلامی نیز اشتغال داشته است.
وی از آغاز شکل‌گیری ماهنامه «سروش نوجوانان» تا سال ۱۳۷۳ با این مجله همکاری می‌کرده و از سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۳ مسئول بخش داستان «سروش هفتگی» بوده است.
رمان «در سال‌های دور» روایتگر یک داستان تخیلی برای شرح ماجرای زندگی امام رضا(ع) است. در این کتاب سعی شده است به دور از شعارزدگی و حرف‌های مستقیم، زندگی امام هشتم(ع) در قالب یک داستان روایت شود. این داستان که شامل هجرت این حضرت به مشهد و همه اتفاقاتی است که برای ایشان می‌افتد، با دنبال کردن سیری تخیلی، سعی دارد مخاطب نوجوان را با خود همراه سازد.
به گفته این نویسنده برجسته کشورمان، ادبیات و داستان‌نویسی همیشه نقش پررنگی برای تعلیم و تربیت به‌ویژه برای مخاطبان کودک و نوجوان داشته است. لذا یکی از راه‌های آشنا کردن نسل جدید با سبک و سیره ائمه اطهار(ع) همین کتاب و داستان است، اما نویسنده باید ذوق و علاقه مخاطب خود را بشناسد تا کارش اثرگذار شود.
وی می‌گوید: وقتی یک خواننده اثری را می‌خواند و تحت تأثیر قرار می‌گیرد، باعث می‌شود که از دوران نوجوانی مسیر زندگی‌اش تغییر کند و هدف‌هایی را برای آینده‌اش در نظر بگیرد. به همین دلیل است که می‌گویم کتاب تأثیرش هم عمیق است و هم شگرف.
نویسنده رمان بلند رضوی تأکید کرد: چنانچه روی هر اقدام فرهنگی سرمایه‌گذاری و تبلیغ شود، قطعا به نتایج مطلوبی دست خواهد یافت.
احمدی با اشاره به اینکه علاوه بر کتاب، فضای مجازی هم بر سبک زندگی افراد بسیار اثرگذار است گفت: چنانچه جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) با فکر و اندیشه عمیق پیش رود و برای خود هدف‌گذاری صحیحی داشته باشد، قطعا می‌تواند در تعمیق و توسعه سبک زندگی رضوی بسیار مؤثر واقع شود و به نتایج مثبتی دست یابد.
وی افزود: جشنواره‌ها زمینه و بستر لازم برای شناسایی افراد مستعد و توانا را در هر عرصه‌ای فراهم می‌کنند و جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) اگر به‌درستی مسیر خود را طی کند، قطعا در ایجاد انگیزه و تشویق و ترغیب پدیدآورندگان آثار رضوی مؤثر خواهد بود.
این نویسنده برجسته تأکید کرد: چنانچه جشنواره از سطح ملی به بین‌المللی ارتقا پیدا کند، شاهد دریافت آثار فاخری خواهیم بود.

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *