شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / همایش «رضای من رضای تو» در قم برگزار شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / همایش «رضای من رضای تو» در قم برگزار شد
همزمان با شب میلاد با سعادت امام رضا(ع)، کانون معین الضعفاء پردیسان با برگزاری همایش «رضای من رضای تو» ضمن تجلیل از خانواده شهید نبی‌لو، خادمیاران برتر خود را معرفی و از آنان تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از قم، همزمان با شب میلاد مسعود هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، همایش رضای من، رضای تو توسط کانون معین‌الضعفاء دبیرخانه کانون‌های خدمت آستان قدس رضوی استان قم برگزار شد.

در این همایش که با قرائت کلام الله مجید آغاز شد، خادمیاران‌رضوی، ارادت خود را با قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) به پیشگاه نورانی آن امام همام تقدیم کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد باقر تکیه ای، دبیر کانون های خدمت آستان قدس رضوی استان قم در این همایش با اشاره به ایام شادی اهل بیت در دهه کرامت، حرم مطهر رضوی و آستان مقدس حضرت معصومه(س) را پناهگاه امن مسلمانان و درماندگان جهان و به ویژه ایرانیان خواند.

وی با اشاره به صفت معین الضعفای امام رضا(ع) گفت: خادمیاران کانون معین‌الضعفاء پردیسان نیز با الگو قرار دادن این صفت امام رضا(ع)، گام‌های مثبتی را برای حمایت از محرومین برداشته اند.

وی توجه به سبک زندگی رضوی را مایه نجات معنوی جامعه و مصونیت آن از انحراف ها و کجروی‌ها خواند و افزود: باید تلاش کنیم سیره عملی و علمی امام رضا(ع) وارد زندگی مردم شود به طوری که هر خانه، پایگاهی معنوی برای بهره مندی و نشر سبک زندگی رضوی باشد.

حجت الاسلام تكيه‌ای، حرکت در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را حرکت به سوی مدینه فاضله عنوان کرد و گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) نمونه بارز دختر رضوی است که تحت تعلیم و هدایت گری های برادر بزرگوارشان حضرت رضا(ع) به جایگاهی دست یافت که شفیع امت پیامبر مکرم اسلام(ص) لقب گرفت.

وی با قدردانی از تلاش‌های خالصانه خادمیاران رضوی در اجرای ویژه برنامه‌های دهه کرامت سال جاری، ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های کانون معین الضعفاء پردیسان، تداوم حرکت مومنانه و خالصانه خادمیاران‌رضوی را برای نیل به اهداف مقدس آستان قدس رضوی خواستار شد.

حسن ندافی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم نیز در این همایش، آمادگی خود را برای حمایت از فعالیت های آستان قدس رضوی و مشارکت در برنامه‌های آن آستان نورانی اعلام کرد.

تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم مصطفی نبی لو، بخش دیگری از این مراسم بود که با اهدای لوح یادبود و هدایای متبرک رضوی، از همسر این شهید والامقام تجدید شد و رشادت‌ها و ایثارگری‌های آن شهید عزیز را گرامی داشتند.

مدیحه سرایی و قرائت اشعاری با مضمون شادی آسمانیان و اهل زمین از ولادت با سعادت حضرت شمس الشموس(ع)، از دیگر بخش های این همایش امام رضایی بود.

در بخش پایانی این مراسم، دختران روزه اولی، دختران موفق قرآنی، برگزیدگان مسابقه نقاشی کودکان و خادمیار جوان و نوجوان فعال کانون معین‌الضعفای پردیسان معرفی شده و با اهدای لوح سپاس و هدایای متبرک رضوی تجلیل شدند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *