دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / پیوند آسمانی 5 زوج جوان زیر پرچم سبز رضوی در بیرجند

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / پیوند آسمانی 5 زوج جوان زیر پرچم سبز رضوی در بیرجند
همزمان با میلاد امام رضا(ع) ۵ زوج جوان بیرجندی پیوند آسمانی خود را با حضور کاروان خدام رضوی زیر سایه پرچم سبز رضوی آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از خراسان جنوبی؛ چند روزی است پرچم سبز رنگ ملکوتی گنبد بارگاه امام هشتم علی ابن موسی‌الرضا (ع) در جای‌جای خراسان جنوبی برافراشته می‌شود و دل های عاشقان حضرت شمس الشموس را هوایی می‌کند.

هرچند امسال با وجود ویروس منحوس کرونا شرایط حضور کاروان زیر سایه خورشید نسبت به سال‌های گذشته متفاوت‌تر از قبل بود اما مردم وقتی این پرچم منور را حتی از راه دور می‌بینند گویا دل‌شان به سمت پنجره فولاد روانه می‌شود.

قرار عاشقی  این بار قرائت خطبه عقد جوانانی امام رضایی توسط خدام بارگاه رضوی در بیرجند است. همه چیز برای شروع یک مراسم عقد معنوی فراهم است. مادر میانسالی که برای شرکت در مراسم عقد دخترش آمده است زیر لب زمزمه می‌کند یا امام رضا(ع) جانم فدای شما که تنها امید زندگی مان هستی.

اشک شوق از گوشه چشمانش جاری و بر روی گونه هایش می لغزد و زیر ماسک سفیدش پنهان می شود، از اینکه دخترش را با حضور خدام رضوی و به برکت ولادت امام رضا(ع) قرار است راهی خانه بخت کند در پوست خود نمی گنجد و مدام ذکر یا امام رضا(ع) و صلوات را آرام زمزمه می کند.

تعداد اندکی از آشنایان نزدیک عروس و دامادها هم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی با زدن ماسک نشسته اند تا امروز شاهد جاری شدن خطبه عقد زوجین جوانی باشند که به دور از همه زرق و برق و مراسم های پر هزینه، نیت کرده اند با ازدواجی آسان زیر سایه پرچم رضوی زندگی مشترکشان را آغاز کنند.

سفره عقدشان ساده و صمیمی بود و تمثال شهدا خودنمایی می کرد، طبق سنت ها و عادت همه عروس ها باید می گفتند: «با اجازه پدرم و بزرگترا و.. بله» اما اینجا عروس خانم ها آمده اند تا یک زندگی امام رضا پسند را آغاز کنند تا همیشه در مشکلات زندگی و پیچ و خم هایش پشت و پناهشان باشد. این جا بود که با تمام وجود و از ته دل، با صدایی مطمئن و امیدوار جواب می دادند: «با اجازه امام رضا (ع) و مادرم و بزرگترها… بله».

عروس و داماد، قند در دلشان آب می‌شود، شادی، شور، حس غرور، محبت و عشق به اهل بیت(ع) و به‌ ویژه امام رضا(ع)، همه چیزهایی هستند که در آن لحظه می‌شد از چشم عروس و داماد خواند.

در این جشن شاد و معنوی زوج‌های جوان با قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) به محضر این امام همام عرض ارادت کردند و زندگی خود را به عطر و بوی رضوی مزین کردند تا با مدد گرفتن از امام مهربانی ها زندگی سرشار از محبت، علاقه و معنویت خود را آغاز کنند.

 همزمان با سالروز میلاد امام رئوف 5 زوج جوان بیرجندی آمدند تا الگو شوند برای ديگرانی که مشکلات اقتصادي را مانع بزرگ ازدواج خود می دانند و در انتظار  برگزاری جشن های پر زرق و برق ازدواج برایشان رویایی دست نیافتی هستند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *