دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

نامه سرگشاده کمیته خبرنگاران در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها

نامه سرگشاده کمیته خبرنگاران در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها

 کمیته حفاظت از روزنامه نگاران در نامه‌ای به جوزپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار اقدام این اتحادیه برای محافظت از خبرنگاران در مقابل رژیم صهیونیستی شد ، طبق آمارهای منتشر شده از زمان آغاز جنگ غزه تا کنون ۱۱۹ خبرنگار در شلیک مستقیم صهیونیست‌ها یا بمباران جنگنده‌های این رژیم جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، کمیته حفاظت از روزنامه نگاران (CPJ) به همراه ۱۷ سازمان روزنامه‌نگاری همکار، امروز (چهارشنبه چهارم بهمن‌ماه) از اتحادیه اروپا خواستند برای حمایت از خبرنگاران به رژیم صهیونیستی فشار وارد کند.

کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران یک سازمان مستقل و غیرانتفاعی است که در سال ۱۹۸۱ در نیویورک آمریکا تاسیس شد. این کمیته با اعتقاد به اصل «لزوم مطبوعات آزاد برای رشد جوامع مدنی» از حقوق روزنامه‌نگاران سراسر جهان در راستای تهیه گزارش‌های مبتنی بر واقعیت، بدون هراس از تبعات انتشار آن، دفاع می‌کند.

این کمیته در نامه‌ای سرگشاده به جوزپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت: قتل بی‌سابقه بسیاری از روزنامه‌نگاران در مدت زمان کوتاه، پیامدهای آشکار و عمیقی برای توانایی مردم، از جمله شهروندان اتحادیه اروپا، برای اطلاع از خبرهای جنگ با پیامدهای محلی، منطقه‌ای و جهانی دارد.

طبق آمارهای منتشر شده از زمان آغاز جنگ غزه تا کنون ۱۱۹ خبرنگار در شلیک مستقیم صهیونیست‌ها یا بمباران جنگنده‌های این رژیم جان خود را از دست داده‌اند.

در این نامه آمده است: ما نامه می‌نویسیم تا از شما بخواهیم فوراً و قاطعانه برای ایجاد شرایط برای گزارش ایمن و بدون محدودیت در مورد خصومت‌ها اقدام کنید.

از زمان شروع جنگ غزه تاکنون دست‌کم ۲۵ هزار و ۷۰۰ فلسطینی کشته و ۶۳ هزار و ۷۴۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به گفته سازمان ملل متحد، جنگ اسرائیل ۸۵ درصد از جمعیت غزه را به دلیل کمبود شدید غذا، آب سالم و دارو آواره داخلی کرده است، در حالی که به گفته سازمان ملل، بیش از نیمی از زیرساخت های غزه آسیب دیده یا ویران شده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *