شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

اخبار داغ

همکاری های اوآنا و اتحادیه خبرگزاری‌های سازمان همکاری اسلامی گسترش می یابد

همکاری های اوآنا و اتحادیه خبرگزاری‌های سازمان همکاری اسلامی گسترش می یابد

 علی نادری مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا ) و رئیس سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) و ” محمد عبدربه الیامی ” دبیرکل اتحادیه خبرگزاری‌های عضو سازمان همکاری اسلامی (UNA) توافق کردند همکاری‌های حرفه‌ای و رسانه‌ای این دو سازمان را گسترش دهند.

به گزارش ایرنا، علی نادری که به دعوت یونا برای شرکت در کنفرانس «نقش رسانه در پرهیز از خشونت و نفرت» به جده سفر کرده است، در حاشیه این کنفرانس با محمد عبدربه الیامی، دبیرکل اتحادیه یونا دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، دو طرف با اشاره به ظرفیت‌های رسانه‌ای و منطقه‌ای اوآنا و یونا، درباره راهکارهای همکاری و هم‌افزایی میان این دو سازمان، تبادل نظر کردند.

نادری همچنین در حاشیه کنفرانس جده، با محمد بن عبدالکریم العیسی، رئیس سازمان همبستگی جهان اسلام و عضو هیات علمای سعودی نیز دیدار و مذاکره کرد.

دو طرف در این دیدار درباره چارچوب‌هایی برای همکاری دوجانبه رسانه‌ای گفت‌وگو کردند.

مدیرعامل ایرنا روز یکشنبه به عنوان یکی از سخنرانان اصلی در کنفرانس «نقش رسانه در پرهیز از خشونت و نفرت» به ارائه دیدگاه‌های خود پرداخت.

وی صداقت، بی‌طرفی و پرهیز از تبعیض را از ویژگی‌های رسانه اخلاق‌مدار دانست.

نادری همچنین با اشاره به «اخبار جعلی» به عنوان یک تهدید اخلاقی در عرصه اطلاع‌رسانی، گفت: در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم بارها از ابزار خبر جعلی برای انحراف افکار عمومی استفاده کرد و البته خیلی زود با پیگیری خبرنگاران و رسانه‌های بین‌المللی، دروغ بودن بسیاری از آنها افشا شد.

مدیرعامل ایرنا از مدیران خبرگزاری‌ها و رسانه‌های بین‌المللی که در کنفرانس حضور داشتند، خواست برای حفاظت از جان خبرنگاران در غزه، همکاری کنند؛ زیرا این حضور متعهدانه، مانع از افزایش اخبار جعلی می‌شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *