دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / بهره‌مندی بیش از 40 هزار نفر از خدمات واحد سمعی و بصری حرم رضوی

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی گفت: در سالی که گذشت بیش از بیش از 40 هزار زائر از خدمات واحد سمعی و بصری دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی بهره‌مند شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شجاع در گفتگویی گفت: اداره علوم قرآنی آستان مقدس رضوی با  راه اندازی واحد سمعی و بصری، فضایی مناسب را برای زائران به منظور استفاده از نرم افزارها و سایت‌های قرآنی برای سنین مختلف فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه در واحد سمعی و بصری دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی آلبوم‌های آموزش قرآن کریم همچنین تلاو‌ت‌های مجلسی قاریان ممتاز و بین المللی وجود دارد، ابراز کرد: در سال 98 تعداد 40 هزار و 113 نفر از خدمات این واحد قرآنی بهره‌مند شدند.
وی عنوان کرد: واحد سمعی و بصری دی وی دی و نرم افزارهای قرآنی را به صورت امانت در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد و در سال گذشته 19 هزار و 717 نفر از زائران و مجاوران بارگاه قدسی رضوی با مراجعه به این واحد، 203 دی‌وی‌دی‌ و نرم‌افزار قرآنی به صورت امانت دریافت کردند.
رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی افزود: در سال 98 همچنین تعداد 20 هزار و 94 فایل آموزشی و صوتی بر روی گوشی تلفن همراه زائران و مجاوران بارگاه قدسی رضوی نصب شد.
وی با بیان اینکه واحد سمعی بصری اداره علوم قرآنی در حال حاضر 4 هزار و 61 عضو دارد، اظهار کرد: از این تعداد 80  نفر در سال 98 به عضویت این واحد درآمده‌اند.
شجاع یادآور شد: واحد سمعی و بصری اداره علوم قرآنی حرم مطهر رضوی در طول سال خدمات قرآنی همچون گردآوری و تنظیم آلبوم‌هایی از تلاوت قاریان ممتاز و بین المللی، نصب فایل‌های صوتی و آموزشی قرآن بر روی گوشی تلفن همراه زائران و همچنین معرفی سایت های قرآنی به زائران ارائه می کند.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *