یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / بیان چگونگی استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تدریس آنلاین در مدارس امام رضا(ع) توسط سيدجعفر رئيسيان‌زاده

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / بیان چگونگی استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تدریس آنلاین در مدارس امام رضا(ع) توسط سيدجعفر رئيسيان‌زاده
معاون بنیاد فرهنگی رضوی اظهار کرد: مدارس امام رضا(ع) به فراخور شرایط از ظرفیت فضای مجازی برای تدریس آنلاین به دانش‌آموزان استفاده می‌کنند.

سيدجعفر رئيسيان‌زاده در این رابطه اظهار کرد: در شرایط تعطیلی مدارس، متولیان و معلمان مدارس امام رضا(ع) با استفاده از خلاقیت و مشارکت فعال محصلان، راه‌های مختلفی را برای ارتباط با یکدیگر، مطالعه و مرور دروس، بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی در فضای مجازی در نظر گرفته‌اند.
وی بیان کرد: جشنواره «فضانوردی مجازی» نام ویژه‌برنامه‌ای است که دبیرستان دخترانه واحد ۶ امام رضا(ع) در ایام تعطیلات مدارس برای دانش‌آموزان طراحی کرده است.
رئيسيان‌زاده ادامه داد: تاکنون برنامه‌های فرهنگی متنوعی از جمله فعالیت دانش‌آموزان در پویش «فقط به عشق علی(ع)» و «ب مثل بابا» به مناسبت میلاد امیرالمومنین علی(ع) و روز بزرگداشت مقام پدر، برگزاری جشن‌های خانوادگی برای بزرگداشت مقام پدر، پویش ختم ۵۰۰ حدیث کساء و دعای هفتم صحیفه به نیت فرج امام عصر(عج) و سلامتی هموطنان، آموزش پخت کیک و شیرینی، ویژه‌برنامه روز درختکاری، در قالب این جشنواره صورت گرفته است.
وی گفت: دبیرستان دخترانه واحد ۷ امام رضا(ع) با استفاده از نرم افزار «اسکای روم» کلاس آنلاین فیزیک برای دانش‌آموزان پایه یازدهم تجربی برگزار کرد. دبیرستان دخترانه واحد ۱۲ امام رضا(ع) نیز تمامی کلاس‌های درسی و غیردرسی را از راه دور توسط معلمان و کارشناس اطلاعات و فناوری مدرسه اجرا و پیگیری می‌کند.
معاون بنیاد فرهنگی رضوی با بیان اینکه کادر آموزشی دبیرستان پسرانه واحد ۹ امام رضا(ع) نیز دوره‌های آموزشی آنلاین را برای دانش‌آموزان خود تشکیل داده است، افزود: این واحد آموزشی نیز با راه‌اندازی کانال‌ها و گروه‌های درسی ویژه دانش‌آموزن و دبیران هر درس، بارگذاری فایل‌های آموزشی در قالب کلیپ، عکس، صوت، آموزش مجازی و ارسال تکالیف، پیگیر تدوام روند آموزشی دانش‌آموزان است.
وی اضافه کرد: گروه «پیشتازان» دبیرستان دخترانه واحد ۱ امام رضا(ع) نیز در برنامه «پاتوق مجازی قهرمانان ایران و جهان» با خوانش بخش‌هایی از کتاب «شاهرخ، حرّ انقلاب اسلامی» به صورت صوتی به معرفی شهدای ایران و جهان می‌پردازند.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *