شنبه 15 اردیبهشت 1403 - Saturday 04 May 2024

ایده‌های فناورانه نفتی پذیرش می‌شود

ایده‌های فناورانه نفتی پذیرش می‌شود

با انتشار فراخوانی از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و فناور درخواست شد تا ایده‌های خود را در حوزه‌های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت ارسال کنند.

به گزارش ایسنا، در راستای توسعه روزافزون نوآوری در این عرصه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی فراخوان پذیرش طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه در حوزه صنایع بالادستی و پایین دستی صنعت نفت منتشر شد.

“توسعه فرایند و فناوری تجهیزات”، “مخازن و توسعه میادین”، “فناوری‌های پالایش نفت”، “فناوری اطلاعات بالادستی نفت”، “فناوری‌های فرآوری نفت و انتقال گاز” و “توسعه نرم افزارهای بالادستی نفت” از محورهای در نظر گرفته شده برای این رخداد هستند.

شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، صنایع نرم و خلاق، استارتاپ‌ها و تیم‌های نوآور دانشگاهی، می‌توانند برای حضور در این رویداد، طرح‌ها و ایده‌های خود را با محوریت اهداف در نظر گرفته شده برای داوری به دبیرخانه رویداد پذیرش طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه در حوزه صنایع بالادستی و پایین دستی صنعت نفت ارسال کنند.

بنا بر اعلام دبیرخانه این رویداد، فعالان فناور این حوزه تا ۱۵ آبان ماه فرصت دارند تا طرح‌ها و ایده‌های خود را برای حضور در این فراخوان ارسال کنند. پس از اتمام پذیرش طرح‌ها، روند داوری ایده‌ها و پروژه‌های نوآورانه ارسال شده از ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۹ آغاز می‌شود.

بر اساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته ۸ آذر ۱۳۹۹ به عنوان تاریخ آغاز فرآیند استقرار و پیش شتابدهی، در نظر گرفته شده است. منتخبین این رویداد و برگزیدگان فرایند داوری در نهایت می‌توانند به فراخور امتیاز و جایگاه از مزایای مختلفی بهره‌مند شوند.

تامین سرمایه اولیه یکی از بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده است. همچنین تیم‌های منتخب از مشاوره، منتورینگ، مربیگری و آموزش تخصصی لازم نیز بهره‌مند می‌شوند. برخورداری از شتابدهی حرفه‌ای برای تبدیل ایده به کسب وکار و امکان استقرار در فضای کاری و برخورداری از امکانات و زیرساخت‌های لازم نیز از دیگر مزیت‌های در نظر گرفته شده برای استارتاپ‌های منتخب است.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، تسهیل ارتباط تیم‌های منتخب و محیط‌های علمی و دانشگاهی و امکان دسترسی به آزمایشگاه و خدمات کارگاهی کارخانه نوآوری آبان و پژوهشگاه نفت نیز از دیگر بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *