جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

نامه وزارت علوم به پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها برای رونق فعالیت‌های فناورانه در شرایط کرونا

نامه وزارت علوم به پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها برای رونق فعالیت‌های فناورانه در شرایط کرونا

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ارسال نامه به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه ها برای فعالیت پرشتاب‌تر آنها در حوزه فناوری در شرایط شیوع کرونا خبر داد و گفت: علاوه بر آن در تلاش هستیم که رویدادهای فناورانه را نیز با توان بیشتر برگزار کنیم.

به گزارش ایسنا دکتر عبدالحسین رحیمی در نشست خبری پانزدهمین دوره جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی که امروز به صورت مجازی برگزار شد، برگزاری رویدادهای فناورانه را زمینه ساز و مشوقی برای ترویج و توسعه فناوری دانست و افزود: برگزاری چنین رویدادهایی در ساختار و توسعه علم، فناوری و نوآوری کشور بسیار اثرگذار است.

وی نمونه این رویدادها را برگزاری هفته پژوهش و فناوری دانست که در نیمه دوم آذرماه سال جاری برگزار می‌شود و یادآور شد: برگزاری این هفته جایگزین پارک‌ها و مراکز تحقیقاتی نخواهد بود، بلکه برگزاری این رویداد به تقویت نقش ترویجی و برانگیزاننده در حوزه علم و فناوری کمک خواهد کرد.

رحیمی با اشاره به برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره ملی شیخ بهایی، اظهار کرد: این رویداد که به همت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود، به نام برندی است که نشانه‎‌های نوآورانه متعددی از وی به ما رسیده است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، شناسایی اصحاب ایده در حوزه فن آفرینی را از ماموریت‌های این جشنواره عنوان کرد و ادامه داد: این جشنواره زمینه ارائه طرح‌ها و ایده‌های فناورانه را مهیا و به نوعی فن آفرینان را وارد یک رقابت مثبت می‌کند.

وی معرفی فن آفرینان به سرمایه گذاران را از دیگر مزایای این جشنواره دانست و گفت: با این اقدام در نهایت تعدادی از طرح‌ها تبدیل به محصول خواهند شد و از این طریق زنجیره‌ای از ایده تا پدیده و از علم تا عمل و از طرح کلی و مفهومی به کسب و کارهای مبتنی بر فناوری فراهم خواهد شد.

رحیمی، رقابت فن آفرینان را از دیگر ویژگی‌های جشنواره شیخ بهایی نام برد و ادامه داد: این جشنواره از دو بعد “مقایسه ایده‌های فناورانه و کسب و کارها” و “معرفی فن آفرینان به سرمایه گذاران” از اهمیت برخوردار است.

وی با اشاره به برگزاری رویداد “کافه سرمایه” در این جشنواره، خاطر نشان کرد: در این بخش همه سرمایه گذاران با صاحبان ایده و کسب و کارهای مبتنی بر فناوری وارد مذاکره خواهند شد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به شیوع کرونا ویروس در کشور با تاکید بر اینکه کشور در سال جاری در شرایط ویژه‌ای قرار دارد، تاکید کرد: ما به همه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها نامه ارسال کردیم که بخش پژوهش و فناوری نه تنها دچار رکود نشود، بلکه پر شتاب‌تر از گذشته و وسیع‌تر به فعالیت‌های خود در این حوزه‌ها ادامه دهد.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن در تلاش هستیم که رویدادهای فناورانه را نیز با توان هر چه بیشتر دنبال کنیم و سعی در گسترش آن داریم هر چند که بخش آموزش دانشگاه‌ها نیز سبک شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *