دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

تجمع زنان در کابل در اعتراض به بلوکه‌شدن ذخایر مالی افغانستان در آمریکا

تجمع زنان در کابل در اعتراض به بلوکه‌شدن ذخایر مالی افغانستان در آمریکا

شماری از زنان در کابل در ارتباط با وضعیت بد اقتصادی در کابل تجمع اعتراضی برگزار کرده و خواستار آزادسازی منابع ارزی افغانستان از سوی آمریکا شدند.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، در حالی که انسداد ذخایر ارزی افغانستان از سوی آمریکا ادامه دارد، شماری از زنان در کابل در ارتباط با وضعیت بد اقتصادی در کابل تجمع کردند.

معترضان در جریان این تجمع اعتراض‌آمیز، شعار‌هایی چون «ما پول خود را می‌خواهیم»، پول ما حق ماست» را خطاب به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا سر دادند.

زنان معترض خواستار آزادسازی پول‌های بلوکه شده افغانستان از سوی آمریکا شدند.

سخنگویان طالبان نیز با منتشر کردن تصاویر این اعتراضات در صفحه‌ شبکه‌های اجتماعی خود با این اعتراضات همراه شدند.

این در حالی است که شماری از مردم کابل سه‌شنبه هفته گذشته در واکنش به بلوکه شدن ذخایر ارزی افغانستان و مشکلات اقتصادی در این کشور، در کابل تظاهرات کردند.

تظاهرات‌کنندگان خواستار آزادسازی پول افغانستان برای خروج وضعیت اقتصادی کشورشان از حالت رکود و فروپاشی از سوی آمریکا شدند.

معترضان با در دست داشتن شعارهایی به زبان‌های پشتو و انگلیسی، آمریکا را استعمارگر خوانده و خواستار آزادی هرچه زودتر پول‌های بلوکه شده افغانستان شدند.

این در تظاهرات در حالی برگزار می شود که پس از به قدرت رسیدن طالبان در ۱۵ آگوست ۲۰۲۱ میلادی، ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی بیش از ۹.۵ میلیارد دلار سرمایه‌های افغانستان را مسدود کرده و دسترسی طالبان را به آن قطع کردند، اقدامی که وضعیت اقتصادی افغانستان را وخیم‌تر کرد.

انتهای پیام/ ر

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *