دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

تداوم اعتصاب در نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه

تداوم اعتصاب در نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه

تعمیر و نگهداری هشت نیروگاه هسته‌ای فرانسه به دلیل اعتصاب کارکنان این تاسیسات به تعویق افتاد.

به گزارش فارس، منابع رسانه‌ای شبانگاه چهارشنبه به وقت تهران از تداوم  اعتصابات در نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» اتحادیه کارگری «اف ان ام ای» فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد که برخی از کارگران نیروگاه‌های هسته‌ای «ای دی اف» اعتصاب خود را بر سر حقوق از سرگرفتند و کار تعمیر و نگهداری ۸  نیروگاه هسته‌ای را به تعویق انداختند.

این اتحادیه کارگری از اعلام حمایت خود از اعتصابات بخش پالایشگاهی فرانسه خبر داد واعلام کرد که سه نیروگاه هسته‌ای «کراس» در اعتصاب به‌سر می‌برند، در حالی که کار تعمیر دو نیروگاه‌ دیگر در تاسیسات «کاتنوم» و «تریکاستین» نیز به دلیل این اعتصاب‌ها به تاخیر افتاده است.

یک مقام فرانسوی گفت که «شرکت برق فرانسه»  چند سالی است که با چالش‌های سازمانی بر سر برنامه های تعمیر و نگهداری مواجه است و اعتصابات روزانه نیز  به مشکلات آن می‌افزاید. اعتصاب کارگران نیروگاه‌های هسته‌ای چند هفته است که ادامه دارد.

این گزارش حاکیست، پس از هفته‌ها اعتصاب کارکنان پالایشگاه‌ها بر سر حقوق و هزینه زندگی، دولت فرانسه دستور بازگشت به کار کارکنان انبار سوخت پالایشگاه  «اکسون موبیل» را آغاز کرد.

به گزارش منابع خبری، تداوم اعتصابات اتحادیه‌های کارگری فرانسه در بخش سوخت باعث گرفتاری میلیون‌ها راننده فرانسوی شده است. اینک حدود یک سوم از جایگاه‌های سوخت فرانسه با بنزین  کم یا تمام شده مواجه‌اند.

در حالی که وزرای دولت و «امانوئل ماکرون» رئیس‌ جمهور فرانسه خواستار راه‌ حلی برای این بحران شده‌اند، «اولیویه وران» سخنگوی دولت ماکرون تهدید کرد که برای پایان دادن به اعتصاب‌هایی که چندین پالایشگاه و انبار نفت فرانسه را فلج کرده به زور متوسل خواهد داد. وران گفت: «اگر محاصره‌ها فورا پایان نپذیرد، وارد عمل خواهیم شد.»

اتحادیه‌های کارگری اسو اکسون موبیل نیز روز سه شنبه فراخوان اعتصاب خود را تمدید کردند.

این در حالی است که رانندگان اوایل روز سه شنبه صف‌های طولانی در بیرون پمپ بنزین‌ها شکل دادند. در مرکز پاریس نیز ترافیک کند شد و خودروهای منتظر در صف بنزین در خیابان‌ها، مسیرهای دوچرخه سواری و گذرگاه های عابر پیاده را مسدود کردند.

پایان پیام/.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *