شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

حدود ۴۹ درصد از تعهد اشتغال مانه‌وسملقان خراسان‌شمالی محقق شد

حدود ۴۹ درصد از تعهد اشتغال مانه‌وسملقان خراسان‌شمالی محقق شد

 رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مانه و سملقان گفت: میزان تعهد اشتغال این شهرستان در سال‌جاری یکهزار و ۶۰۰  شغل جدید است که ۷۸۰ شغل معادل حدود ۴۹ درصد آن محقق شد.

روح الله کاویانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت:در این مدت؛ ۴۷۰ فرصت شغلی در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است و این افراد کسانی هستند که با استفاده از تسهیلات دستگاه‌های اجرایی متعهد در کارگروه اشتغال شهرستان صاحب شغل شده اند.

وی تصریح کرد: بیشترین فرصت های شغلی در این شهرستان توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) مانه و سملقان ایجاد شده است.

رییس اداره کار مانه و سملقان ادامه داد: با توجه به ظرفیت های اقتصادی در شهرستان باید مشوقات لازم را برای جذب سرمایه گذاران توسط بانک ها فراهم شود.

۱۲۱ پرونده معرفی به بانک

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مانه و سملقان اضافه کرد: همچنین ۱۲۱ پرونده تسهیلات مشاغل خانگی به بانک های عامل معرفی شده است و امسال این تسهیلات را دریافت می کنند.

وی عنوان کرد: از این تعداد؛ ۴۲ پرونده اداره صنعت، معدن و تجارت، ۳۸ پرونده جهاد کشاورزی، ۲۵ پرونده میراث و صنایع دستی و ۱۶ پرونده نیز از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مانه و سملقان برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه به بانک معرفی شده اند.

کاویانی ادامه داد: میزان تسهیلات مشاغل خانگی مستقل ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال و میزان تسهیلات مشاغل خانگی پشتیبان نیز به ازای هر نفر ۵۰۰ میلیون ریال است که به صورت قرض الحسنه و با بازپرداخت پنج ساله پرداخت می شود.

آشخانه مرکز شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *