جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

دموکرات‌ها خواستار سختگیری بیشتر بایدن علیه سرمایه‌گذاری چین در آمریکا شدند

دموکرات‌ها خواستار سختگیری بیشتر بایدن علیه سرمایه‌گذاری چین در آمریکا شدند

فاکس نیوز گزارش داد: رهبری حزب دموکرات در کنگره آمریکا، در اقدامی نادر و علنی جو بایدن رئیس جمهوری این کشور را برای اتخاذ موضع سختگیرانه تر علیه سرمایه گذاری شرکت های چینی در آمریکا تحت فشار قرار داده اند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این رسانه آمریکایی افزود: نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کالیفرنیا و چاک شومر رهبر اکثریت سنا از نیویورک به گروهی از قانونگذاران هر دو حزب اصلی آمریکا پیوسته اند که در نامه ای از بایدن خواسته اند صدور دستوری اجرایی را در این خصوص در اولویت قرار دهد.

آنها در این نامه خطاب به بایدن نوشته اند: همزمان با رایزنی ها در کنگره از دولت شما می خواهیم با صدور دستور اجرایی در این زمینه گام بردارید.

به نوشته فاکس نیوز، پلوسی و شومر از رئیس جمهوری خواسته اند دستورالعمل های جدیدی را در زمینه سرمایه گذاری شرکت های وابسته به حزب کمونیست چین(CCP) صادر کند.

رهبران دموکرات همچنین خواستار محدودیت های جدید سرمایه گذاری در نزدیکی تاسیسات نظامی آمریکا هستند.

براساس این گزارش، پلوسی و شومر همچنین از قانونی حمایت می کنند که به دولت فدرال این مجوز را می دهد تا سرمایه گذاری چین در داخل آمریکا را همزمان با وجود نگرانی های کافی در زمینه امنیت ملی محدود می کند.

قانونگذاران آمریکایی ابتدا امیدوار بودند که این ماده در قانونی که  صنعت نیمه هادی داخلی را تقویت می کند، گنجانده شود. اما پس از این که این قانون با موانع متعددی از سوی برخی  جمهوری‌خواهان و  دموکرات‌ها مواجه شد، چنین فشاری شکست خورد.

دموکرات ها و جمهوریخواهان حامی این قانون امیدوارند که بار دیگر بعد از انتخابات میان دوره ای کنگره در ماه نوامبر این قانون را احیا کنند. تا آن زمان رهبری دموکرات ها در کنگره می گوید بایدن باید اقدام یکجانبه ای در این زمینه بکار بندد.

پلوسی و شومر در نامه به بایدن نوشتند: «اقدامات دولت در این حوزه به منظور رسیدگی به گستره خطرات جدی که ما به عنوان یک کشور با آن روبرو هستیم، مدت ها است که به تاخیر افتاده است».

نمایندگان کنگره همچنین به شکل فزاینده ای زنگ هشدار را درباره سرمایه گذاری حزب کمونیست و شرکت های تحت کنترل دولت چین در آمریکا به صدا در آورده اند. آنها می گویند چین به لحاظ راهبردی در حال سرمایه گذاری در شرکت هایی است که نقش محوری را در امنیت ملی آمریکا  و  زیرساختارهای زنجیره عرضه در کشور ایفا می کنند.

فاکس نیوز نوشت: به تازگی ایالت تگزاس یک پروژه انرژی بادی شرکت مرتبط با حزب کمونیست چین را  لغو کرد زیرا فاش شد که محل پیشنهادی برای این سرمایه گذاری تنها چند مایل با پایگاه هوایی آمریکا فاصله دارد.

«رزا دِلارو» رئیس کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا گفت: باید زنجیره عرضه و امنیت ملی خود را در مقابل دشمنان خارجی مانند روسیه و چین محافظت کنیم.

مقام های امنیت ملی کاخ سفید در ماه جاری گفتند که دولت بایدن در حال ارزیابی اعمال محدودیت های بیشتر و نظارت بر سرمایه گذاری چین است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *