جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

طرح‌های موازی در مورد ارتقای معیشت با یکدیگر ادغام می‌شوند

طرح‌های موازی در مورد ارتقای معیشت با یکدیگر ادغام می‌شوند

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت که با توجه به در دستورکار قرار گرفتن چند طرح موازی در این کمیسیون در مورد ارتقای معیشت مقرر شد این طرح‌ها با یکدیگر ادغام و پس از رفع نقاط ضعف به صورت طرحی واحد ارائه شود.

عزت‌الله اکبری تالارپشتی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نشست امروز (یکشنبه) کمیسیون صنایع و معادن، گفت: در جلسه امروز کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی کمیسیون، گزارشی از اقدامات انجام شده و طرح‌های در دست بررسی ارائه کردند. بر این اساس در حال حاضر سه طرح دپیلماسی اقتصادی به منظور حمایت از تولید داخل، تکمیل شبکه ملی اطلاعات و تشکیل کمیته تخصصی فضای مجازی در کمیسیون تدوین و برای بررسی به مرکز پژوهش‌ها ارسال شد.

اکبری تالارپشتی یادآور شد: در جلسه امروز کمیسیون طرحی با موضوع ارتقا معیشت و اقتصاد مردم مورد بررسی قرار گرفت اما از آنجایی که چندین طرح موازی در دست بررسی است، مقرر شد طرح‌ها با یکدیگر ادغام و پس از رفع نقاط ضعف به صورت طرحی واحد ارائه شود.

وی ادامه داد: در مجلس هشتم نیز بر حمایت از اقشار آسیب پذیر تاکید شد تا دستگاه‌های اجرایی از طریق بانک‌های اطلاعاتی از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی به درستی حمایت کنند. چرا که پرداخت یارانه را نوعی پول‌پاشی است و بهتر است دولت به جای پرداخت یارانه، از اقشار آسیب پذیر به درستی حمایت کند به طور مثال هزینه آب، برق و گاز خانواده‌های کم درآمد و ضعیف پرداخت شود و منابع مازاد به دست آمده از هدفمندی یارانه ها به سمت تولید و صنعت هدایت شود.

اکبری تالارپشتی با بیان اینکه اشتغال یک فرد در خانواده، بهتر از پرداخت یارانه به همه افراد خانواده است، ادامه داد: در حال حاضر به دلیل مهار نشدن قیمت‌ها، پرداخت یارانه نقدی تاثیری در وضعیت معیشتی ندارد.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *