پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

ناکامی آمریکا در تامین ظرفیت‌های لازم برای انجام آزمایشات کرونا همزمان با بازگشایی اقتصادی

ناکامی آمریکا در تامین ظرفیت‌های لازم برای انجام آزمایشات کرونا همزمان با بازگشایی اقتصادی

بر اساس یک تحلیل انجام شده از سوی خبرگزاری آسوشیتدپرس، در ضمن تداوم روند بازگشایی اقتصادی در نقاط بیشتری از آمریکا، همچنان اکثریت قاطع ایالات این کشور ظرفیت‌های لازم در حوزه آزمایشات مربوط به کروناویروس جدید مطابق با توصیه‌های کارشناسان حوزه سلامت عمومی را تامین نکرده‌اند؛ ظرفیت‌هایی که برای کاهش ایمن محدودیت‌های مربوط به مقابله با کروناویروس و جلوگیری از به راه افتادن موج دیگری از شیوع بیماری ضروری هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ظرفیت انجام آزمایشات مربوط به کرونا ویروس به شکلی سریع و در سطحی گسترده امری ضروری برای ردیابی و مهار شیوع این بیماری است. با این حال طبق تحلیل آسوشیتدپرس بر مبنای داده‌های انستیتوی سلامت جهانی هاروارد، ۴۱ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا هنوز نتوانسته‌اند به حد کافی آزمایشات را به منظور کاهش موارد ابتلا در آنها به زیر یک معیار کلیدی اجرا کنند.
از جمله این ایالتهایی که هنوز به ظرفیت کافی آزمایشات دست نیافته‌اند ایالتهای تگزاس و جورجیا هستند؛ ایالتهایی که اخیرا به شکلی تند و تیز درصدد بازگشایی فروشگاه‌ها، پاساژها و دیگر اصناف بوده‌اند.

با تداوم تلاش مقامهای بهداشت و درمان در گسترش ظرفیت آزمایش گیری از تعداد بیشتری از مردم تعداد موارد مثبت ابتلا به کرونا در مقایسه با مجموع افراد آزمایش داده باید کاهش یابد. سازمان بهداشت جهانی و دیگر محققان حوزه بهداشت و درمان گفته‌اند نرخ بالای ۱۰ درصد مبتلایان به منزله ظرفیت ناکافی آزمایشات است.

کره جنوبی که در جهان به خاطر نحوه پاسخش به شیوع کرونا تحسین شد، سریعا نرخ موارد مثبت ابتلا به کرونا را به زیر سه درصد رساند.

اکثر فرمانداران آمریکا به برنامه‌ها برای بازگشایی فضای اقتصادی و کاستن از محدودیتهای مربوط به مقابله با کرونا در ایالتهایشان حتی در ارتباط با مواردی که خط مشی‌های کلی توصیه شده از سوی کاخ سفید حاصل نشده ادامه می‌دهند.

گرگ ابوت، فرماندار تگزاس رقم ۳۰ هزار تست در روز را به عنوان هدف در نظر گرفته شده برای ایالتش تعیین کرده و ایالت وی یکی از سریعترین برنامه‌ها را برای بازگشایی فضای اقتصادی و کاهش محدودیتهای مربوط به مقابله با کرونا را در تاریخ اول مه کلید زد. او هرگز تاریخ مشخصی برای زمانی که ایالتش به هدف اجرای ۳۰ هزار آزمایش در روز دست یابد تعیین نکرده است اما در اکثر ماه مه آزمایش گیری‌های روزانه در این ایالت کمتر از این رقم بوده است.

اولین مرحله از روند بازگشایی فضای اقتصادی در ایالت مریلند آمریکا از جمعه عصر آغاز شد و در یک هفته گذشته این ایالت به طور میانگین ۴۲۶۵ مورد آزمایش را در روز انجام داده در حالی که این میانگین برای هفته قبل از آن ۴۹۰۰ بود. در هفت روز گذشته حدود ۲۲ درصد مردم مریلند نتیجه تست کرونایشان مثبت بوده است.

محققان دانشگاه هاروارد محاسبه کرده‌اند که آمریکا نیاز به اجرای روزانه دست کم ۹۰۰ هزار آزمایش کرونا به هدف رقم زدن یک بازگشایی ایمن اقتصادی بر مبنای نرخ ابتلای مثبت ۱۰ درصد و معیارهای کلیدی دیگر دارد. اما این رقم حدود سه برابر بیشتر از مجموع آزمایشات روزانه‌ای است که در حال حاضر با میانگین حدود ۳۶۰ هزار تا در روز در این کشور اجرا می‌شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *