یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

پل جدید ایران – آذربایجان امروز افتتاح می‌شود

پل جدید ایران – آذربایجان امروز افتتاح می‌شود

پل مرزی جدید ایران و جمهوری آذربایجان امروز با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و مقامات کشور آذربایجان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد بذرپاش امروز (۹ دی‌ماه) در سفر به استان اردبیل و در نشست بررسی مشکلات اعتباری راه‌آهن اردبیل– میانه در ایستگاه راه آهن اردبیل، گفت: ۱۷ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه راه آهن نیاز است که از این میزان ۹ هزار میلیارد ریال برای زیرسازی، ۷ هزار میلیارد ریال برای روسازی و یک هزار میلیارد ریال برای ساختمان هزینه خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۵۰۰ متر لاینینگ و ۴۳ کیلومتر ریل گذاری پروژه باقی مانده است، یادآور شد: راه‌آهن میانه – اردبیل از پروژه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی و مطالبه به حق مردم استان است و دولت تلاش می‌کند هرچه سریع‌تر این پروژه را به اتمام برساند. سعی ما بر این است که با تأمین اعتبارات از منابع مختلف این پروژه را تا پایان سال جاری به اتمام برسانیم.

وی گفت: سفر رئیس‌جمهور به استان به تکمیل راه آهن منوط شده است و ضروری است با تأمین اعتبارات لازم در موعد مقرر این پروژه ریلی تکمیل شود تا سفر رئیس‌جمهور هم تحقق یابد.

بذرپاش امروز همچنین در سفر به شهرستان آستارا در استان گیلان ضمن شرکت در جلسه کمیسیون مشترک ایران- جمهوری آذربایجان، از پایانه مرزی آستارا بازدید خواهد کرد. امروز همچنین قرار است با حضور وزیر راه و شهرسازی محور دوم ترانزیتی اصلی آستارا در اتصال به جمهوری آذربایجان افتتاح شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *