پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

پیش فروش بلیتهای نوروزی منتفی شد/ سفر به شمال با اتوبوس آزاد است

پیش فروش بلیتهای نوروزی منتفی شد/ سفر به شمال با اتوبوس آزاد است
مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری از منتفی شدن بلیت سفرهای نوروزی خبر داد.

 داریوش باقرجوان در گفتگو با مهر در مورد ممنوعیت سفر با اتوبوس به بعضی شهرها در پی شیوع ویروس کرونا (corona) گفت :سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این خصوص تابع تصمیمات ستاد مرکزی کروناست و شهرهایی که این ستاد به ما اعلام کند، اجازه تردد سرویس های ناوگان عمومی را نخواهیم داد.

او گفت:با این حال تا کنون به ما بصورت مکتوب، ممنوعیت تردد با اتوبوس به بعضی شهرها اعلام نشده است. هر چند که در آذربایجان غربی، شورای تأمین استان مصوب کرد تا از ورود اتوبوس به ارومیه از یکی از مسیرهای این شهر جلوگیری شود که فورا دستگاه های ذی ربط از ورود ناوگان عمومی به این شهر جلوگیری کردند. ولیکن این که این مسئله بصورت سراسری و کشوری باشد، اکنون دستورالعملی برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای صادر نشده است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری در مورد استان های شمالی نیز عنوان کرد :فعلا هرچند تردد در استان های شمالی برای خودروهای شخصی محدود شده، ولی برای ناوگان عمومی و اتوبوس بلامانع است؛ ولی از یکایک مسافران در ورودی شهرهای استان های شمالی غربالگری و تست کرونا انجام می شود.

به گفته باقرجوان، تردد اتوبوس ها و ناوگان عمومی حتی با پلاک های غیر بومی هم ممنوع نیست که این مسئله مصوبه ستاد مرکزی مبارزه با کروناست.

او در مورد توقف یا ادامه پیش فروش بلیت سفرهای جاده ای نوروزی ناوگان حمل و نقل عمومی هم اظهار کرد :پیش فروش بلیت اتوبوس برای سفرهای نوروزی دیگر به آن معنایی که در ایام اسفند ماه سال های قبل وجود داشت، سال جاری وجود ندارد اگرچه که کماکان بعضی سایت های فروش بلیت فعال هستند و در صورتیکه فردی بخواهد، میتواند بلیت اتوبوس برای تاریخ مورد نظر خریداری کند؛ ولی توصیه ما به مردم این است که نوروز سال جاری در منازل خویش باقی بمانند.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای متذکر شد :پیش فروش بلیت اتوبوس به زمانیکه احساس شور عرضه از تقاضا کم تر است، اختصاص دارد اما فعلاً پیش فروش سفرهای نوروزی کنسل شده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *