پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

تبادل دانش بین دانشگاه و صنایع با نوآوری محقق می شود

تبادل دانش بین دانشگاه و صنایع با نوآوری محقق می شود

مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه تبادل دانش بین دانشگاه و صنایع با نوآوری محقق می شود، گفت: قطب‌های نوآوری قادر به حمایت از توسعه اقتصادی، فرهنگی و پایدار نسل آینده خواهند بود.

محمدحسین موسی‌زاده مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی، در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه هر قطب موفق نوآوری باید ۴ هدف را دنبال کند، گفت: ایجاد یک شبکه برای تبادل دانش و فعالیت‌های تحقیقاتی مشترک در قالب قطب‌های نوآوری می‌تواند در حل مسائلی که تعریف‌شده کمک کرده و فرصت‌های نوآوری ایجاد کند.

* ایجاد خلاقیت با قطب‌های نوآوری در تسریع ارتباط بین دانشگاه‌ها با صنایع

وی افزود: برای به حداکثر رساندن ایجاد خلاقیت باید قطب‌های نوآوری در تسریع ارتباط بین دانشگاه‌ها با صنایع نقش مهمی ایفا کنند. درواقع آنها می‌توانند به تبادل دانش دوجانبه تعاملی بپردازند.

* حمایت از توسعه اقتصادی، فرهنگی و پایدار نسل آینده با نوآوری

موسی‌زاده اضافه کرد: قطب های نوآوری با ارائه محیطی برای ارتقاء همکاری میان مردم  قادر به حمایت از توسعه اقتصادی، فرهنگی و پایدار نسل آینده خواهند بود، این در حالی است که قطب‌های نوآوری نه تنها می‌توانند کانال‌های ارتباطی را ایجاد کنند بلکه روند نوآوری را ساده‌تر و با استفاده از دانش‌، تخصص و حمایت از ذی‌نفعان مختلف به منظور انتقال دانش به طور گسترده گسترش دهند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *