یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / زائران حرم مطهر رضوی میلاد قمر بنی‌هاشم(ع) را جشن گرفتند

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / زائران حرم مطهر رضوی میلاد قمر بنی‌هاشم(ع) را جشن گرفتند

8در شب میلاد ابوالفضلِ دلاور هر زائر و مجاوری ندای«یا ابالفضل العباس» بر لب دارد. جای جای حرم مطهر رضوی با دسته گل‌های زیبا تزئین شده، آسمان حرم با ریسه‌های چراغانی نور باران شده و کتیبه‌های عیدانه بر سر درب ایوان‌ها نقش بسته است.

به همت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی، همزمان با شب چهارم ماه شعبان زائران حرم مطهر رضوی میلاد قمر بنی‌هاشم(ع) را جشن گرفتند.

به گزارش آستان نیوز، شب میلاد علمدار رشید سپاه حسین(ع)؛ حضرت ابالفضل العباس(ع) است. در این شب نورانی دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(ع) در حالی که اشک شوق در دیده و دنیایی از امید در دل دارند برای تهنیت این میلاد فرخنده به محضر مولای رئوفشان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شده‌اند.

در شب میلاد ابوالفضلِ دلاور هر زائر و مجاوری ندای«یا ابالفضل العباس» بر لب دارد. جای جای حرم مطهر رضوی با دسته گل‌های زیبا تزئین شده، آسمان حرم با ریسه‌های چراغانی نور باران شده و کتیبه‌های عیدانه بر سر درب ایوان‌ها نقش بسته است.

ویژه برنامه شام میلاد امام حسین(ع) و شب میلاد حضرت ابالفضل العباس(ع) در حرم مطهر رضوی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد.

آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در اردبیل در این مراسم با اشاره به شخصیت والای قمر بنی‌هاشم(ع) بیان کرد: حضرت ابوالفضل(ع) ارادت خاصی به برادرش حضرت اباعبدالله الحسین(ع) داشت و این علاقه و دوستی باعث شده بود سیره و سلوک ایشان با آن حضرت شباهت بسیاری پیدا کند.

وی تصریح کرد: حضرت ابوالفضل(ع) در معرفت نسبت به خداوند سبحان و در عبادت شباهت بسیاری به سیدالشهدا(ع) داشت. حضرت ابوالفضل(ع) همچنین شناخت درستی نسبت به امام زمان خود داشت و جایگاه امام معصوم(ع) را به خوبی شناخته بود.

امام جمعه اردبیل افزود: حضرت ابالفضل(ع) مطیع محض فرمان سیدالشهدا(ع) بود و در انجام فرامین ایشان هرگز چون و چرا نمی‌کرد و این امر نشان دهنده اوج معرفت آن حضرت نسبت به امام حسین(ع) و جایگاه والای امامت بود.

وی ابراز کرد: از جمله ویژگی‌های بارز حضرت ابالفضل(ع) غیرت آن حضرت بود. یکی از نگرانی‌های آن حضرت اسارت زنان و کودکان بود.

آیت‌الله عالمی خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی‌های حضرت ابوالفضل(ع) این بود که نسبت به رفع حوائج و نیازهای مردم بسیار کوشا بودند و لقب باب الحوائج از طرف مردم به ایشان داده شده بود. امکان نداشت نیازمندی از در خانه آن حضرت دست خالی برگردد و حاجت خود را نگیرد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم زائران حریم قدسی رضوی با زمزمه دعای توسل که با نوای مصطفی قاآنی از ذاکران و مدیحه‌سرایان اهل بیت(ع) قرائت شد برای رفع حوائج خود که در راس آن ظهور امام زمان(عج) است به دامان پر مهر اهل بیت عصمت و طهارت دست توسل زدند و ندای «يا وَجيهاً عِنْدَ اللّهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّهِ» سر دادند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *