یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

اسرائیلی‌ها در خیابان: وقت زیادی نمانده است

اسرائیلی‌ها در خیابان: وقت زیادی نمانده است

 همزمان با برگزاری جلسه کابینه جنگ برای بررسی طرح پیشنهادی مبادله اسرا، خانواده‌های اسرای اسرائیلی مقابل مقر وزارت جنگ دست به تظاهرات زدند.

«وقت زیادی باقی نمانده است»، این شعار صدها اسرائیلی است که در تل‌آویو اشغالی تظاهراتی برپا و خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا برای آزادی اعضای خانواده خود در غزه شدند.

روند اعتراضات خانواده‌های اسرای اسرائیلی از هفتادمین روز جنگ علیه غزه، شدت بیشتری گرفته و مخالفان ادامه جنگ چندین بار در میدان کاپلان مرکز تل‌آویو تجمع کرده و یا در مقابل مقر وزارت جنگ اسرائیل دست به تظاهرات زده‌اند.

حالا که ۱۱۹ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد، فشارها به کابینه بنیامین نتانیاهو افزایش یافته است؛ معترضان با شعارهای «توافق فوری» به وزارت جنگ فشار می‌آورند تا حملات علیه غزه را که جان اسرای خودشان را تهدید می‌کند و تاکنون بسیاری از اسرائیلی‌ها را کشته، متوقف کنند.

در سایه تداوم مذاکرات حماس و تل‌آویو توافق آتش‌بس با میانجی‌گری‌های دوحه، سخنگوی وزارت امور خارجه قطر ماجد الانصاری تاکید کرده که «اسرائیل با طرح پیشنهادی برای آتش‌بس در غزه موافقت کرده و منتظر تایید حماس هستیم».

اما بنابر گزارش رسانه‌های عبری این اخبار امیدوارکننده برای اسرائیلی‌ها کافی نبوده و اظهارات تحریک‌کننده نتانیاهو آن‌ها را دوباره به خیابان می‌آورد. او در آخرین اظهارات خود گفته نه جنگ علیه غزه را متوقف می‌کند و نه حاضر به آزادی هزاران اسیر فلسطینی خواهد بود.

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل هم در واکنش به این موضع‌گیری‌ها و به نقل از منابع آگاه از روند مذاکرات برای مبادله اسرا، تاکید کرد که اظهارات نخست وزیر به تلاش‌ها برای توافق ضربه خواهد زد.

پایان پیام/م

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *