جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

رئیس ستاد دهه فجر: امام(ره) با انقلاب اسلامی مسیر تاریخ را تغییر داد

رئیس ستاد دهه فجر: امام(ره) با انقلاب اسلامی مسیر تاریخ را تغییر داد

-امام یک شخصیت استثنایی و کم نظیر بود که توانست با اندیشه‌های الهی مسیر، تاریخ را تغییر داد. امام ویژگی‌های منحصر بفردی داشت که به واسطه آنها می‌توانست در صحیفه زمان بماند.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی(ره) با اندیشه‌های الهی خود مسیر تاریخ را تغییر داد و با رهبری بزرگ‌ترین انقلاب معاصر، نظامی بر پایه اسلام بنیان‌گذاری کرد.

به گزارش ایرنا، حشمت‌الله قنبری در خطبه‌های پیش از نماز جمعه سیزدهم بهمن ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی(ره) ضمن تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: تاریخ معاصر ۴۵ سال پیش شاهد پیروزی انقلابی منحصر به فرد و اعجاب انگیز بود. در آن سال‌ها کسی فکر نمی‌کرد بدون وابستگی به شرق و غرب، انقلابی اتفاق بیفتد و برپایی انقلابی و استقرار یک نظام سیاسی مبتنی بر دین قابل تصور نبود؛ زیرا این قطب‌ها به‌رغم تمام اختلافات خود معتقد بودند که دین افیون ملت‌هاست. بنابراین هر انقلابی که مبتنی بر دین ایجاد می‌شد، مورد تاخت و تاز قرار می‌گرفت.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی اضافه کرد: بیش از نیم قرن حکومت یک پدر و پسر ننگ دست نشاندگی را بر پیشانی تاریخ ایران نشانده بود. مردم ایران مسلمان بودند، اما ایران در اختیار غرب و اداره کشور در دستان یهودیان و بهاییان بود و هرآنچه به آنان دیکته می‌شد عمل می‌کردند. تغییر دادن آن شرایط در باور کسی نمی‌گنجید. برای تغییر و استقرار اراده الهی در این سرزمین به یک مرد الهی نیاز بود. با او دنیا فهمید موسای زمان معاصر، روح الله الموسوی الخمینی (ره) است.

قنبری در تشریح ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) بیان کرد: امام یک شخصیت استثنایی و کم نظیر بود که توانست با اندیشه‌های الهی مسیر، تاریخ را تغییر داد. امام ویژگی‌های منحصر بفردی داشت که به واسطه آنها می‌توانست در صحیفه زمان بماند. امام(ره) به شکلی باور نکردنی از جامعیت علمی برخودار و مرجع تقلیدی والامقام بود و در عین حال بزرگ‌ترین انقلاب را در جهان معاصر رهبری کرد و با همراهی مردم؛ نظامی بر پایه اسلام، بنیان‌گذاری کرد.

وی ادامه داد: ایشان شخصیت بزرگی بودند که با عبودیت و بندگی ناب برابر هیچ طغیان‌گری، سر فرود نیاوردند. امام(ره) رهبری پرصلابت و قاطع و صولتی منحصر بفرد بود. ایشان سران غرب را به حساب نمی‌آورد اما مقابل مستضعفان سر فرود می‌آورد. امام اینگونه در قلب و دل مردم جا باز کرد و ایران نجات پیدا کرد. پیوند بین امام(ره) و مردم طوفانی کوبنده تر از طوفان نوح را بوجود آورد و به انقلابی بزرگ تبدیل شد.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: در این ۴۵ سال، ۴۵۰ فتنه و توطئه به ملت بزرگ ایران و انقلاب آن تحمیل شد. هر کدام از این فتنه‌ها برای درهم شکستن اراده‌های فولادین کافی بود. تجهیز دهها گروهک معارض، تحمیل ۸ سال جنگ با یک ائتلاف بین المللی، ۴۵ سال تحریم بی‌سابقه بین‌المللی و … اما ملت ایستاد، سربلند پرافتخار، و از دستاورد انقلاب اسلامی صیانت کرد.

وی اضافه کرد: در این باره برای زیر سوال بردن انقلاب اسلامی ایران سوال‌هایی را مطرح می‌کردند می پرسیدند دستاورد انقلاب اسلامی چه بود؟ گزارش‌هایی برای پاسخ دادن به این سوالها از سوی مسئولان ارائه می‌شد. ارائه این گزارش ها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و تجربه ثابت کرده ما هرجا کار کشور را به نیروهای انقلابی سپردیم، از کشورهای توسعه یافته عبور کردیم. اما برخی که انقلابی نبودند، منفعلانه عمل کردند و همین سپردن کار به آنها باعث عقب ماندگی‌هایی شد. اگر قرار است از دستاوردهای انقلاب اسلامی صحبت کنیم، باید سراغ خواسته های مردم برویم. مهمترین و ملموس‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی همان مطالباتی بود که در راهپیمایی‌ها فریاد می‌زدند؛ استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی.

قنبری افزود: انقلاب اسلامی این ۳ مطالبه مهم را محقق کرد و به برکت انقلاب اسلامی ما نه تنها تحت سلطه مستبدان قرار نداریم، بلکه نام ایران رسم الخط آزادی میان تمام ملت‌های آزاده دنیاست. انقلاب اسلامی، استقلال عزت آفرین را به مردم ایران داد و هیچ فردی روی زمین نمی‌تواند استقلال ایران را انکار کند. با انتخاب مردم، نظام اسلامی و با رای مردم قانون اساسی شکل گرفت و انتخاب مسئولان اجرایی نظام در کشور و شهر و روستا در اختیار مردم قرار گرفت. ما در انتخاب اصلح، گزینش مومنانه منتخبان، نظارت بر دستاوردهای منتخبان و پاسخ به خون شهدا مسئولیم و باید پاسخگو باشیم.

وی افزود: هرجا اداره کشور با با انسانهای انقلابی سپرده شد، فیض الهی مددکار شد. این انقلاب به دست انقلابیونی چون طهرانی مقدم‌ها صاحب دستاوردهای اعجاب انگیز شد.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی ادامه داد: حاصل سپردن کارها به افراد مومن و انقلابی معجزه ساز است وقتی کار به مرد انقلابی سپرده شد، جبهه مقاومت اسلامی در کشورهای اسلامی رقم می‌خورد. وقتی کار به سردار شهید قاسم سلیمانی سپرده شد، حیثیت نظام سلطه به نابودی کشیده شد. ما به قاسم سلیمانی‌ها احتیاج داریم.

قنبری تاکید کرد: امروز دشمن نیم نگاهی مایوسانه به حرکت مردم دارد. دشمن خواهد دید مردم مثل همه سالهای بعد از انقلاب از خون شهیدان صیانت خواهند کرد و با حضور در هر دو انتخابات(مجلس و خبرگان) و انتخاب شخصیتهای متدین مومن انقلابی و کارآمد پای همه ارزشهای انقلاب خواهند ایستاد و در اقتدا به امام و مقتدای خود، از دستاوردهای انقلاب اسلامی پاسداری خواهند کرد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *