جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

جزئیات واگذاری آزمون ارتقاء به دانشگاه های علوم پزشکی کلان مناطق

جزئیات واگذاری آزمون ارتقاء به دانشگاه های علوم پزشکی کلان مناطق

مشاور اجرائی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی از واگذاری آزمون های ارتقاء دستیاران پزشکی و گواهینامه و دانشنامه رشته های تخصصی بالینی به کلان مناطق آمایشی علوم پزشکی خبر داد.

دکتر محسن عباسی به عنوان مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شورای آموزش پزشکی و تخصصی در جدیدترین مصوبه خود در مورد آزمون‌های ارتقا، گواهینامه و دانشنامه پزشکی تصمیم گرفت.

وی گفت: بر اساس مصوبه شورای آموزش پزشکی و تخصصی از سال ۱۴۰۳ آزمون ارتقا دستیاران پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان مناطق آمایشی واگذار می‌شود.

عباسی اظهار داشت: دستورالعمل اجرایی نحوه برگزاری آزمون ارتقا رشته‌های تخصصی بالینی در دانشگاه‌های کلان مناطق در هر سال از سوی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی به دانشگاه‌های تربیت کننده دستیار ابلاغ خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: آزمون‌های گواهینامه و دانشنامه رشته‌های تخصصی بالینی به صورت متمرکز توسط وزارت بهداشت برگزار خواهد شد. همچنین مقرر شده است آزمون‌های گواهینامه و دانشنامه رشته‌های تخصصی بالینی به صورت جدا از هم و با فاصله زمانی و به صورت یکپارچه و سراسری یا ملی برگزار شود.

مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی تاکید کرد: براساس تبصره این مصوبه از چهل و سومین دوره آزمون ارتقا رشته‌های تخصصی بالینی و از سال ۱۴۰۳ به بعد اجرا خواهد شد.

وی درباره اصلاح آئین‌نامه اعطای مدرک فوق تخصصی و تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) به اعضای هیأت علمی اظهار داشت: این موضوع مصوب نود و پنجمین نشست شورا بوده است که مقرر شد در چهار بند اصلاح شود. چهار به شرح زیر است:

۱. تأیید هیئت ممیزه دانشگاه صرفاً ناظر به تأیید سوابق آموزشی نبوده و کلیه صلاحیت‌های عمومی و موافقت دانشگاه با اعطای مدرک و بررسی کامل مدرک طبق آئین‌نامه مربوطه را در بر می‌گیرد. بدیهی است تأیید نهایی افراد واجد شرایط مطابق آئین‌نامه برعهده کمیته منتخب شورای آموزش پزشکی و تخصصی است.

۲. در خصوص رشته‌هایی که برنامه آموزشی مصوب شورای آموزش پزشکی و تخصصی در سال‌های گذشته را دارا هستند صرفاً تا پایان شهریور ۱۴۰۲ فرصت درخواست برای اعطا مدرک را خواهند داشت و پس از آن هیچ گونه درخواستی پذیرفته و بررسی نخواهد شد.

۳. این آئین‌نامه تا پایان سال ۱۴۰۱ و برای پرونده‌هایی که تاکنون به این دبیرخانه ارسال شده اعتبار دارد و بعد از آن ملغی می‌شود و موارد استثنایی در کمیسیون منتخب هفت نفر انجام خواهد شد.

۴. از زمان این اصلاحیه و به بعد در مورد رشته‌هایی که رشته فوق تخصصی و یا دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) آنها بیش از ۱۰ سال در دانشگاه علوم پزشکی سابقه اجرا دارد شرط بند ب ذیل شماره ۳ از شرایط اختصاصی این آئین‌نامه از فعالیت در رشته مادر به فعالیت در تربیت دوره تکمیلی تخصصی و یا رشته تخصصی تغییر می‌یابد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *