یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

داوطلبان کنکور ۹۹ چگونه باید کدسوابق تحصیلی خود را دریافت کنند؟

داوطلبان کنکور ۹۹ چگونه باید کدسوابق تحصیلی خود را دریافت کنند؟
ثبت نام کنکور ۹۹ از چهارشنبه ۱۶ بهمن شروع می شود، آموزش وپرورش نحوه اخذ کد سوابق تحصیلی به وسیله داوطلبان کنکور را اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در آستانه آغاز زمان ثبت نام کنکور سراسری با صادر کردن اطلاعیه ای شیوه دریافت کد سوابق تحصیلی توسط داوطلبان کنکور سراسری را تشریح کرد.

بر مبنای این آگهی و باتوجه به شروع ثبت نام از ۱۶ تا ۲۴ ماه بهمن ، داوطلبان نظام آموزشی ۶.۳.۳ و دیگر داوطلبانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی می باشند لازم است به سامانه http://dipcode.medu.ir مراجعه و نسبت به اخذ کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود اقدام کنند.

گفتنی است؛ در صورتی که داوطلب نسبت به دریافت کد تحصیلی خویش اقدام نکند جایز به شرکت در آزمون سراسری سال ۹۹ نخواهد بود.

به گزارش تسنیم، ثبت نام برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ برای پذیرش در رشته های با آزمون در دوره های روزانه، نوبت دوم( شبانه)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و رشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از فردا چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۸ از روش پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org شروع می شود و در روز پنج شنبه ۲۴ بهمن ۹۸ پایان می پذیرد.

لازم به توضیح است دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته برای رشته هایی که پذیرفتن آن ها صرفاً با سوابق تحصیلی( بدون آزمون) انجام می شود برای اطلاع داوطلبان در روز سه شنبه مورخ ۸ بهمن در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش منتشر شد.

داوطلبانی که تمایل به شرکت در پذیرش این رشته ها را دارند می توانند در تاریخ ۲۰ اسفند ۹۸ با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و مطالعه رشته های موردنظر نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته در پذیرش سراسری سال ۱۳۹۹ اقدام کنند، درضمن داوطلبانی که صرفاً تمایل به پذیرش در رشته های صرفاً با سوابق تحصیلی( بدون آزمون) را دارند نیازی به ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ نخواهند داشت.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *