یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

ضرورت روزآمد شدن سرفصل دروس بر اساس پتانسیل استان و نیاز منطقه‌

ضرورت روزآمد شدن سرفصل دروس بر اساس پتانسیل استان و نیاز منطقه‌

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اهمیت بحث مهارت محوری، درباره دوره کارورزی در دانشگاه‌ها گفت: در سال‌های گذشته، کارورزی چندان جدی گرفته نشده است؛ اگر این مولفه جدی گرفته شود، می‌تواند اثرات مثبتی به همراه داشته باشد. کاروزی باید فشرده و طولانی نباشد؛ در حال حاضر، هیچ نظارتی بر کارورزی ندارد. اگر شرکت‌ها حضور دانشجویان در دوره کارورزی را جدی بگیرند، آثار و نتایج مثبتی را مشاهده خواهیم کرد.

دکتر رحمت صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تغییر برنامه‌درسی در برنامه تحولی نظام آموزش عالی در کانون توجه قرار گرفته است، گفت: وزارت علوم درنظر دارد ساختار و سرفصل‌های درسی را تغییر داده و سرفصل‌های مهارتی را در برنامه‌درسی قراردهد. دروس مهارتی، بخشی تئوری و بخشی دیگر مربوط به کارورزی می‌شود.

رئیس دانشگاه کردستان درباره روزآمد شدن سرفصل دروس بر اساس پتانسیل هر استان و نیاز منطقه‌ای گفت: دانشگاه‌ها درارتباط با اجرای رسالت خود علاوه بر مسائل ملی باید به مسائل منطقه‌ای توجه‌کنند. اگر استان کردستان با مشکلی مواجه است نباید این انتظار داشت که آن مشکل توسط دانشگاه‌ تهران یا شیراز حل شود بلکه مشکل استان باید توسط دانشگاه کردستان مرتفع شود. به طور مثال، تجارت مرزی و مساله کشاورزی در استان کردستان از پتانسیل مناسبی برخوردار بوده و باید در کانون توجه قرارگیرند.

وی تاکید ‌کرد: استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های مناطق به توان دانشگاه‌ها بستگی دارد چگونگی و نحوه ارتباط برقرارکردن ارتباط با جامعه اهمیت دارد؛ این ارتباط باید به نحوی باشد که نیازهای منطقه‌ای در آن پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: دانشگاه کردستان ارتباط خوبی با جامعه پیرامونش دارد، یک واحد با هدف ارتباط جامعه در حوزه‌های مختلف راه‌اندازی کرده‌ایم و اقداماتی در این حوزه انجام داده‌ایم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *