شنبه 15 اردیبهشت 1403 - Saturday 04 May 2024

نقش ساختمان مدرسه در اجرای صحیح برنامه درسی!

نقش ساختمان مدرسه در اجرای صحیح برنامه درسی!

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ساختمان مدرسه فقط یک فضای فیزیکی نیست بلکه می‌تواند یک عنصر موثر در اجرای صحیح برنامه درسی باشد.

به گزارش  فارس، نشست مشترک سازمان تجهیز و نوسازی مدارس و معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با حضور مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، تجهیز مدارس کشور و رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد،

رخشانی مهر ضمن معرفی دستاوردهای سازمان در خصوص نظام‌مند کردن موضوع جایابی مدارس، به رویکرد این سازمان در استفاده از ظرفیت فناوری در راستای افزایش دقت و توجه به متغیرهای مهم در تعیین مکان مناسب برای احداث مدارس جدید اشاره کرد.

سپس تیم فنی سازمان نوسازی ضمن معرفی نرم‌افزار ساماندهی فضاهای آموزشی، قابلیت‌های آن را جهت اتخاذ تصمیمات درست در بازتخصیص فضای موجود مدارس و همچنین ساخت مدارس جدید ارائه کرد.

در ادامه معاون آموزش ابتدایی ضمن تقدیر از تلاش‌های سازمان تجهیز و نوسازی مدارس و استفاده بهینه از ظرفیت فناوری عنوان کرد: از دید ما ساختمان مدرسه فقط یک فضای فیزیکی نیست بلکه می‌تواند یک عنصر موثر در اجرای صحیح برنامه درسی باشد و می‌تواند در جهت تأثیرگذاری برسایر ابعاد فضای مدرسه نظیر فضای روانی-عاطفی، فضای اجتماعی و فضای علمی-آکادمیک تأثیر مثبت و منفی داشته باشد.

حکیم زاده افزود: نگاه ما به فضای مدرسه بستری برای تحقق تعلیم و تربیت چندساحتی است. لذا داشتن نگاه جامع در مورد ایجاد فضاهای جدید بسیار مهم است.

وی سپس انتظارات و پیشنهادات معاونت ابتدایی را در جهت کاربردی کردن نرم افزار مذکور ارائه کرد و گفت: امیدواریم که محاسبه فضای مورد نیاز مدارس با در نظر گرفتن متغیرهای  مهم استاندارد مطلوب مطابق مصوبه 822 شورای عالی تعریف شود تا بتوانیم برآورد دقیقی از فضاهای آموزشی مورد نیاز برای ارائه آموزش مطلوب داشته باشیم.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *