پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 - Thursday 16 May 2024

برادر فعال زن سعودی: دادگاه الهذلول با انگیزه سیاسی برگزار شد

برادر فعال زن سعودی: دادگاه الهذلول با انگیزه سیاسی برگزار شد

برادر لجین الهذلول فعال حقوق بشر عربستان گفت که دادگاه محاکمه خواهرش با انگیزه های سیاسی برگزار شد. ما کاملاً از این حکم ناامید شده‌ایم. این حکم نشان می دهد که به هیچ وجه نمی‌توانیم از یک دادگاه ساختگی عدالت را بدست آوریم … برگزاری جلسات دادگاه از روز اول با انگیزه سیاسی بوده است.

به گزارش ایرنا، پس از اعلام حکم فعال زن عربستانی به پنج سال و هشت ماه حبس، ولید الهذلول بامداد سه شنبه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: محاکمه الهذلول انگیزه سیاسی داشت.

وی که در شهر تورنتو کانادا مستقر است افرود: ما کاملاً از این حکم ناامید شده‌ایم. این حکم نشان می دهد که به هیچ وجه نمی‌توانیم از یک دادگاه ساختگی عدالت را بدست آوریم … برگزاری جلسات دادگاه از روز اول با انگیزه سیاسی بوده است.

دادگاه جنایی در ریاض پایتخت عربستان الهذلول فعال حقوق بشر را به اتهام ساختگی دست داشتن در شماری از  “‌فعالیت‌های‌مجرمانه‌” بر اساس قانون مبارزه با جرایم تروریستی و تامین هزینه آنها به ۵ سال و ۸ ماه زندان محکوم کرد.

لجین متولد سال ۱۹۸۹ فعال عربستانی در زمینه حقوق زنان است. او در سال ۲۰۱۴ در حال رانندگی و عبور از مرز مشترک عربستان و امارات برای اولین بار بازداشت شد. وی در ماه می ۲۰۱۸ در راستای موج بازداشت فعالان مدافع حقوق بشر در عربستان به دلایل ناشناخته‌ای برای دومین بار دستگیر و زندانی شد و هم اکنون نیز در بازداشت بسر می‌برد.

عربستان برخی از فعالان زن را که در بازداشت به سر می‌بردند به طور موقت آزاد کرده اما سایر زنان در بند همچنان در دادگاه‌های قضایی پشت درهای بسته محاکمه می‌شوند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *