دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

رئیس بنیاد شهید عراق : پیگرد قاتلان فرماندهان پیروزی از چند مسیر جریان دارد

رئیس بنیاد شهید عراق : پیگرد قاتلان فرماندهان پیروزی از چند مسیر جریان دارد

«طارق المندلاوی» رئیس بنیاد شهید عراق می گوید: مطالبات متعددی از سوی همه طیف های عراقی اعم سیاسیون و نخبگان و نیز اقلیت های مسیحی، ایزدی، شبک ها، ترکمن ها، کردها، شیعیان و اهل سنت برای پیگیری پرونده ترور شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به دست دولت آمریکا در جریان است.

رئیس بنیاد شهید عراق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بغداد تاکید می کند: اکثر طیف های قومی و سیاسی عراق خواستار پیگرد تروریست های آمریکایی در پرونده ترور فرماندهان پیروزی و محاکمه ناقضان امنیت و حاکمیت عراق هستند.

المندلاوی می گوید: حاج قاسم سلیمانی میهمان عراق بود و با دعوت رسمی از سوی دولت عراق به این کشور آمد بنابراین دولت عراق به خصوص وزارت خارجه باید شکایت های بین المللی را در پیگرد تروریست های آمریکایی و رئیس جمهور پیشین جنایتکار آمریکا یعنی دونالد ترامپ در محاکم بین المللی دنبال کند زیرا جنایت در فرودگاه بین المللی و هرگونه فعالیت نظامی در این مکان ها نیز بر اساس قوانین بین الملل، ممنوع و قابل پیگرد است.

رئیس بنیاد شهید عراق به مصوبه پارلمان این کشور درباره ترور فرماندهان پیروزی و نقض حاکمیت عراق از سوی آمریکا و نیز تصویب ضرورت اخراج اشغالگران از خاک عراق اشاره می کند و می افزاید: امسال تفاوت مهمی در سومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی با مراسم سال های پیش از حیث اقبال روزافزون توده های مردم به این مراسم و تشدید مطالبات مردمی درباره ضرورت اخراج آمریکایی ها از عراق وجود دارد و تجمعات در این باره احتمالا تا یک ماه هم طول بکشد.

او ادامه می دهد: مطالبات در خصوص پیگرد قاتلان فرماندهان شهید فقط از یک مجرا دنبال نمی شود بلکه در چند بُعد مدنی-مردمی، نخبگان اندیشه ای-اصحاب رسانه و قلم و نیز از مجراهای رسمی در دولت عراق جریان دارد.

عراق روزهاست که با صدها مراسم و بزرگداشت به استقبال سالروز شهادت سرداران شهید مقاومت رفته است.

بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حمله پهپادی آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به همراه ابومهدی المهندس، قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. همراهان عراقی شهید سلیمانی به فرودگاه آمده بودند تا از میهمان عراق استقبال کنند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *