جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

اکثر انگلیسی‌ها معتقدند بریگزیت بد پیش رفته است

اکثر انگلیسی‌ها معتقدند بریگزیت بد پیش رفته است

از هر ۱۰ رای دهنده در انگلیس شش تن در حال حاضر معتقد هستند که خروج این کشور از اتحادیه اروپا بد یا بدتر از آنچه انتظار داشتند، پیش رفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، براساس نظرسنجی انجام شده توسط آژانس تحقیقاتی و بینش استراتژیک “آپینیوم” در آستانه نخستین سالروز بریگزیت، بعلاوه ۴۲ درصد از مردم که در سال ۲۰۱۶ میلادی به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رای داده بودند، در حال حاضر دیدگاه منفی نسبت به نحوه تحقق بریگزیت دارند.

“آدام دراموند” از آژانس “آپینیوم” گفت: در طول روند بریگزیت هر زمان این سوال را مطرح می‌کردید که “بریگزیت خوب است یا بد؟” تمامی طرفداران ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا می‌گفتند “بد” و تمامی طرفداران خروج انگلیس از این بلوک پاسخ می‌دادند “خوب” و اینها یکدیگر را خنثی می‌کردند.

وی افزود: اما اکنون ما شاهد هستیم که اقلیت قابل توجهی از طرفداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می گویند که اوضاع بد یا بدتر از آنچه انتظار داشتند، پیش می‌رود.

آدام دراموند تاکید کرد: ۵۹ درصد از رای دهندگان به ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا معتقدند برگزیت بدتر از انتظارشان پیش رفته است در حالی که تنها ۱۷ درصد از رای دهندگان به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا احساس می‌کنند که بریگزیت به همان خوبی که تصورش را می‌کردند، پیش رفته است.

وی گفت: تنها هفت درصد از افرادی که به ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا رای دادند معتقدند که بریگزیت بهتر از انتظار پیش رفته است در حالی که ۲۶ درصد از طرفداران خروج از اتحادیه اروپا معتقدند که بریگزیت خیلی بدتر از انتظارشان پیش رفته است.

این نظرسنجی در حالی منتشر شد که انگلیس نخستین سالروز خروج رسمی‌اش از اتحادیه اروپا پس از ۴۰ سال را جشن می‌گیرد.

انگلیس از زمان خروج از اتحادیه اروپا با بروکسل بر سر تعدادی از مسائل از جمله حق ماهیگیری و از همه مهم تر مرز زمینی میان جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی اختلاف داشته است.

به دنبال استعفای دیوید فراست، وزیر بریگزیت در هفته گذشته، انتظار می‌رود تنش‌ها میان این دو طرف تشدید شود. استعفای فراست زمانی صورت گرفته که دولت بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به خاطر پرونده‌های فساد و نقض محدودیت‌های کرونا به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *