یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

ایراندوست: حمایت از تیم فوتبال زنان دلیل اصلی موفقیت ما بود

ایراندوست: حمایت از تیم فوتبال زنان دلیل اصلی موفقیت ما بود

 سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران گفت: زمانی که از تیم ملی فوتبال بانوان حمایت شد، توانستیم برای اولین بار به مرحله نهایی جام ملت‌های فوتبال بانوان صعود کنیم.

به گزارش ایرنا، مریم ایراندوست روز جمعه در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به صعود تیمش به مسابقات جام ملتهای آسیا برای اولین بار در تاریخ  گفت: زمانی که از تیم ملی فوتبال بانوان حمایت شد، توانستیم اولین بار به مرحله نهایی جام ملتهای فوتبال بانوان صعود کنیم. وقتی می گویم امکانات و حمایت، منظور فقط این نیست که از لحاظ سخت افزاری تمامی امکانات را در اختیارمان بگذارند. این حمایت‌ها باعث شد در مقطع کوتاه ۴ ماهه برای اولین بار در تاریخ فوتبال بانوان صعود کنیم.

وی ادامه داد: رقابت سختی را با تیم هایی داشتیم که یکسال اردو داشتند. این تورنمنت می تواند سرلوحه کار خیلی از عزیزان باشد که با حمایت و ایجاد امکانات برابر بین بانوان و آقایان، نتایج مطلوبی را رقم بزنند.

سرمربی تیم ملی زنان ایران در خصوص دیدارهای تدارکاتی که تیم ملی فوتبال بانوان پیش از حضور در مرحله مقدماتی آسیا داشت، گفت: قبل از رفتن به مرحله مقدماتی، به بلاروس رفته و با این تیم اروپایی و ازبکستان، دو دیدار دوستانه برگزار کردیم. در مرداد ماه نیز با ازبکستان در تاشکند دو مسابقه تدارکاتی برگزار کردیم که این ۴ دیدار دوستانه، از نظر فنی و اعتماد به نفس به بازیکنان کمک کرد و در این مقطع کوتاه با هماهنگی‌هایی که فدراسیون فوتبال انجام داد، باعث رقم خوردن این افتخار شدیم.

ایراندوست ادامه داد: ۶ سال پیش از تیم بنگلادش یک بر صفر شکست خورده بودیم و اکنون پنج بر صفر پیروز شدیم. این نشان می دهد اتحاد، همدلی و انسجام در تیم وجود داشت و این امر کار ما را راحت کرده بود.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به اینکه گلنوش خسروی آچار فرانسه تیم است، گفت: ما ٢٣ جنگجو را برای تیم ملی انتخاب کردیم. آنها گوش به فرمان کادر فنی بودند تا هر کاری که بخواهیم انجام دهند. شک نکنید هر تیمی بتواند هوشمندانه بازی کند و تاکتیک های مربی را اجرا کند، موفق خواهد بود. تیم اردن تیم بسیار خوبی است و ١٨ بازی تدارکاتی انجام داده بود. برای دیدار برابر اردن سه بازیکن را برای مهار یک بازیکن ( غزاله بنی طالبی، ملیکا محمدی و گلنوش خسروی) گذاشتیم و در نهایت در خط هافبک و خط حمله خوب کار کردیم . بازیکنان تمام نکاتی که از آنها خواسته بودیم را پیاده کردند. حتی در دقایق پایانی نیمه نخست می‌توانستیم به گل برسیم، اما کار به ضربات پنالتی کشید و صعودمان دراماتیک تر بود.

وی در پاسخ به این سوال که با این استعدادهایی که در تیم ملی فوتبال دارید به نظر می رسد، تیم جوان و با استعدادی دارید، گفت: امیدواریم در مرحله نهایی هند بهترین نتیجه را کسب کنیم. بخاطر اینکه به بازیکنانم ایمان و اعتقاد دارم. بهناز طاهرخانی از ١٧ سالگی در اردوها بوده؛ ایران دختران فوتبالیست خیلی خوبی دارد. ایران پتانسیل بالایی از ورزشکاران بانو دارد. اما در ١٠ اردویی که برگزار کردیم، بازیکنان سرسخت‌تر و متعهدتر انتخاب شدند که بهناز طاهرخانی یکی از آن ١٠ بازیکن بود. وی با انتخاب AFC مزد زحماتش را گرفت.

ایراندوست در پایان در خصوص نحوه حضور تیم ها برای شرکت در جام جهانی گفت: هنوز دو گروه بازی‌های‌شان برگزار نشده و طی دو هفته آینده انجام می شود. ١٢ تیم در مرحله نهایی حضور دارند و ۶ تیم از آسیا به جام جهانی صعود می کنند. در پایان مسابقات، AFC گروه بندی و بازی‌ها را اعلام می‌کند. اگر ایران از گروه خود صعود کند، شانس بسیار زیادی دارد که تیم ملی فوتبال بانوان در جام جهانی حضور داشته باشد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *