شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

اخبار داغ

بایدن: روابط آمریکا و چین در مسیر درستی قرار دارد

بایدن: روابط آمریکا و چین در مسیر درستی قرار دارد

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پس از سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده به چین گفت که روابط میان واشنگتن و پکن در مسیر درستی قرار دارد.وی درباره عملکرد بلینکن در سفر به چین نیز اظهار کرد: او کار بسیار بزرگی انجام داد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، بایدن دوشنبه شب در پاسخ به این سوال خبرنگاران که آیا مناسبات چین و آمریکا پیشرفتی داشته است، گفت: پیشرفت داشته است. ما در مسیر درستی هستیم.

وی درباره عملکرد بلینکن در سفر به چین نیز اظهار کرد: او کار بسیار بزرگی انجام داد.

بلینکن در سفر به پکن با رهبران آن کشور از جمله شی جینپینگ رئیس جمهوری چین دیدار کرد.

وی پس از این دیدارها بر اهمیت باز نگهداشتن کانال های ارتباطی میان دو کشور برای کاهش خطر اشتباه محاسباتی تاکید و تصریح کرد در حالی که ایالات متحده به شدت با چین رقابت خواهد کرد، به طور مسئولانه این رقابت را مدیریت خواهد کرد تا روابط به درگیری سوق پیدا نکند.

بلینکن افزود: ما همچنان متعهد به سیاست چین واحد هستیم ولی در عین حال نگران اقدامات تحریک آمیز چین در تنگه تایوان هم هستیم.

وی درباره تحریم و ممنوعیت صادرات برخی از فناوری‌ها به چین هم گفت: ما بدنبال مهار رشد اقتصادی چین نیستیم بلکه در تلاش برای حفاظت از برخی از فناوری‌های حساس درباره امنیت ملی خودمان هستیم.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه به وقت محلی گفت که بلینکن در دیدار با مقامات چین تاکید کرد که واشنگتن به استفاده از دیپلماسی برای مطرح کردن زمینه‌های نگرانی و همچنین زمینه‌های همکاری بالقوه که در آن منافع ما همسو باشد، ادامه خواهد داد و دو طرف توافق کردند که به بحث در مورد اصول توسعه برای هدایت روابط دوجانبه ادامه دهند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *