شنبه 15 اردیبهشت 1403 - Saturday 04 May 2024

تامین بمب هوشمند برای رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا، تایید حمایت مجدد از این رژیم است ( «علی بیگدلی» مدرّس دانشگاه و کارشناس مسائل بین‌الملل )

تامین بمب هوشمند برای رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا، تایید حمایت مجدد از این رژیم است ( «علی بیگدلی» مدرّس دانشگاه و کارشناس مسائل بین‌الملل )

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان این که اقدام آمریکا برای تامین بمب‌های هوشمند به رژیم صهیونیستی تایید مجدد حمایتش از اسرائیل است، گفت:

*اگر نتانیاهو جنگ را خاتمه دهد قطع به یقین سقوط می‌کند و در پی آن دادگاهی و زندانی می‌شود لذا تلاش می کند در غزه برگ برنده را به دست آورد تا بر روی اتفاق ۷ اکتبر سایه بیاندازد.

*بایدن در آستانه انتخابات قرار دارد و بایستی آراء لابی یهودی را به دست آورد و  به همین دلیل است که کمک می‌کند.

 

رسانه رسمی و بین المللی ” رواپرس “ ( دارای مجوّز انتشار به 3 زبان انگلیسی ، عربی و فارسی از معاونت محترم اطلاع رسانی و مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ) ؛

 روزنامه وال استریت ژورنال روز دوشنبه به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که دولت جو بایدن به کنگره آمریکا اطلاع داده که در حال برنامه‌ریزی برای انتقال ۳۲۰ میلیون دلار بمب‌های دقیق و هوشمند برای رژیم صهیونیستی است.

این روزنامه گزارش داد که دولت آمریکا در ۳۱ اکتبر اطلاعیه رسمی به رهبران کنگره در مورد انتقال برنامه‌ریزی شده نوعی سلاح هدایت‌شونده دقیق که توسط هواپیماهای جنگی شلیک می‌شود موسوم به اسپایس، ارسال کرد.‌

 

 

«علی بیگدلی» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو یی در تحلیل خود از این که بایدن کنگره را از تصمیمش برای تامین بمب‌های پیشرفته به رژیم صهیونیستی و معامله‌ای به ارزش ۳۲۰ میلیون دلار مطلع کرده است، گفت:

حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی موضوع جدیدی نیست قبلا هم حمایت کرده و اکنون ادامه می‌دهد. آن چه قطعی است سرگردانی و بلاتکلیفی در میان اسرائیلی ها و طرفداران آن‌هاست که سستی در دفاع از اسرائیل را در میان اروپایی‌ها نیز شاهد هستیم.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در واقع فضای بین‌المللی به نفع غزه حرکت می‌کند، انعکاس تصاویر دلخراش افکار عمومی را علیه رژیم صهیونیستی منسجم کرده و موج یهودی‌ستیزی گسترش یافته است و تمام این‌ها حمایت از این دارد که فضای بین‌المللی به نفع اسرائیل نیست.

این کارشناس مسائل آمریکا همچنین بیان کرد: بنابراین میان اسرائیل و آمریکا و همچنین اتحادیه اروپا اختلافاتی به وجود آمده است و اروپا در اظهارنظرها به نظر عقب نشینی کرده و لحنش نرم‌تر ‌شده است و دیگر آن حمایت بی چون و چرا را از اسرائیل نمی‌کند.

بیگدلی افزود: این اتفاقات به دلیل این است که فضای بین‌المللی داخلی اروپا به نفع غزه حرکت می‌کند و مقامات اروپا تلاش می‌کنند شرایط را کنترل کنند و فضای داخلی‌شان آرام‌تر شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اقدام آمریکا برای تامین بمب‌های هوشمند به رژیم صهیونیستی را تایید مجدد حمایتش از اسرائیل عنوان کرد و گفت:  بایدن در آستانه انتخابات قرار دارد و بایستی آراء لابی یهودی را به دست آورد و  به همین دلیل است که کمک می‌کند.

بیگدلی ادامه داد: مساله اصلی اکنون نتانیاهو است، با توجه به عدم محبوبیتی که در اسرائیل علیه نتانیاهو به دنبال ایجاد شکاف امنیتی ۷ اکتبر، به وجود آمده موجب نگرانی نتانیاهو شده است، همان تندروهایی که از نتانیاهو حمایت کردند رأی شان کاهش  پیدا کرده است و در وضعیت بسیار خطرناکی قرار دارند، بنابراین اگر نتانیاهو جنگ را خاتمه دهد قطع به یقین سقوط می کند و در پی آن دادگاهی و زندانی می شود لذا تلاش می‌کند در غزه برگ برنده را به دست آورد تا بر روی اتفاق ۷ اکتبر سایه بیاندازد.

این کارشناس مسائل آمریکا خاطرنشان کرد: در نتیجه دلیل مهمی که جنگ را ادامه می دهد و آتش‌بس را نمی‌پذیرد برای رسیدن به این راه، ناهمواری است که در پیش دارد و نمی‌داند آیا موفقیتی برایش حاصل می‌شود؟

وی اظهار داشت: با این شرایط اقدام بایدن را می‌توان کسب محبوبیت در میان لابی یهودی دانست در غیر این صورت آنچه اسرائیل انجام داده، از تخریب‌های گسترده تا کشتار مشکل خود نتانیاهو است اگر در شرایط عادی بود این امکان وجود داشت تا آتش بس را بپذیرد و مانند همیشه قضیه خاتمه یابد، اما اکنون به دنبال این است امتیازی به دست آورد تا بر روی اتفاق ۷ اکتبر سایه بیاندازد.

منبع : ایسنا
انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *