یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

تاکید وزیران امور خارجه ایران و عراق بر توقف نسل‌کشی در غزه

تاکید وزیران امور خارجه ایران و عراق بر توقف نسل‌کشی در غزه

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در گفت وگوی تلفنی روابط دوجانبه و آخرین تحولات غزه را مورد بررسی قرار داده و بر افزایش تلاش‌ها و تحرکات سیاسی برای توقف نسل کشی در غزه و ارسال سریع کمک های بشردوستانه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فواد حسین وزیر خارجه جمهوری عراق روز سه شنبه 22 اسفند ماه تلفنی گفت‌ وگو و تبادل نظر کردند.

در این تماس تلفنی که در ادامه تبریکات وزیر امور خارجه به وزرای خارجه کشورهای اسلامی و در آغاز ماه مبارک رمضان صورت گرفت، دو طرف درخصوص مناسبات عالی دوجانبه ایران و عراق گفت وگو و بر ادامه روند رو به رشد روابط و پیگیری و اجرای توافقات رؤسای دو کشور تاکید کردند.

در این گفت وگوی تلفنی همچنین طرفین با اشاره به دیدار اخیر رؤسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست سران اوپک گازی در الجزایر، آخرین وضعیت روابط ممتاز دو جانبه را بررسی و بر افزایش رایزنی ها بین دو کشور و تقویت همکاری ها در راستای استقرار و تثبیت امنیت در منطقه تاکید کردند.

همچنین در ادامه این گفت وگوی تلفنی طرفین آخرین تحولات غزه را مورد بررسی قرار داده و بر افزایش تلاش‌ها و تحرکات سیاسی برای توقف نسل کشی در غزه و ارسال سریع کمک های بشردوستانه تاکید کردند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *